|
Lecturer(s)
|
-
Vašut Karel, PharmDr. Ph.D.
-
Šálek Tomáš, MUDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 46 hours per semester
- Preparation for examination
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 24 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| popsat farmakologii nemocí u vybraných orgánových soustav |
| popsat farmakologii nemocí u vybraných orgánových soustav |
| vysvětlit možnosti nežádoucích účinků léčivých přípravků, používaných pro vybrané orgánové soustavy |
| vysvětlit možnosti nežádoucích účinků léčivých přípravků, používaných pro vybrané orgánové soustavy |
| objasnit interakce léčivých přípravků, používaných pro vybrané orgánové soustavy |
| objasnit interakce léčivých přípravků, používaných pro vybrané orgánové soustavy |
| vysvětlit polypragmasii a compliance pacienta v domácí a paliativní péči |
| vysvětlit polypragmasii a compliance pacienta v domácí a paliativní péči |
| popsat příznaky předávkování a intoxikací léčivých přípravků, používaných u vybraných orgánových soustav |
| popsat příznaky předávkování a intoxikací léčivých přípravků, používaných u vybraných orgánových soustav |
| Skills |
|---|
| vyhledat potřebné informace, související s účinky léčivých přípravků, používaných u vybraných orgánových soustav |
| vyhledat potřebné informace, související s účinky léčivých přípravků, používaných u vybraných orgánových soustav |
| využívat informační zdroje, mobilní aplikace k vyhledávání informací k léčivým přípravkům |
| využívat informační zdroje, mobilní aplikace k vyhledávání informací k léčivým přípravkům |
| porovnat a sledovat nežádoucí účinky, související s účinky léčivých přípravků, používaných u vybraných orgánových soustav |
| porovnat a sledovat nežádoucí účinky, související s účinky léčivých přípravků, používaných u vybraných orgánových soustav |
| edukovat pacienty a pečující o nežádoucích účincích, interakcí s potravinami a doplňky stravy u léčivých přípravků, používaných pro jednotlivé orgánové soustavy |
| edukovat pacienty a pečující o nežádoucích účincích, interakcí s potravinami a doplňky stravy u léčivých přípravků, používaných pro jednotlivé orgánové soustavy |
| vyhodnotit rizika u konkrétních pacientů s vybraným onemocněním s ohledem na věk |
| vyhodnotit rizika u konkrétních pacientů s vybraným onemocněním s ohledem na věk |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecturing |
| Lecturing |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Skills |
|---|
| Dealing with situational issues - learning in situations |
| Dealing with situational issues - learning in situations |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Written examination |
| Written examination |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
CHIQUETTE, E., POSEY, L. M. Evidence-based Pharmacotherapy: Optimal Patient Care best Knowledge + Competent Practitioner. Washington: American Pharmacists Association, 2007.
-
LÜLLMANN, H., MOHR, K. Barevný atlas farmakologie. Praha: Grada, 2020.
-
MARTÍNKOVÁ, J. Farmakologie pro studenty zdravotnických oborů. Praha: Grada Publishing, 2018.
-
ŠTĚTKÁŘOVÁ, I. Moderní farmakoterapie v neurologii: praktické přístupy k preskripci. Praha: Maxdorf, 2015.
-
ŠVIHOVEC, J. a kolektiv. Farmakologie. Praha: Grada, 2018.
-
VÍTOVEC, J., ŠPINAR, J., ŠPINAROVÁ, L., LUDKA, O. Léčba kardiovaskulárních onemocnění. 3. vyd. Praha: Grada, 2018.
-
ZRUBÁKOVÁ, K., KRAJČÍK, Š. a kol. Farmakoterapie v geriatrii. Praha: Grada, 2016.
|