Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DP2ED
Organizational form of instruction Lecture + Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Hoffmannová Andrea, Mgr.
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 36 hours per semester
  • Preparation for examination - 34 hours per semester
  • Home preparation for classes - 20 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
popsat koncepci edukace a jednotlivé kroky procesu edukace
popsat koncepci edukace a jednotlivé kroky procesu edukace
popsat specifika edukace pacienta v jeho vlastním sociálním prostředí
popsat specifika edukace pacienta v jeho vlastním sociálním prostředí
vyjmenovat jednotlivé edukační postupy o nemocné s vybraným onemocněním
vyjmenovat jednotlivé edukační postupy o nemocné s vybraným onemocněním
popsat specifika edukace pečujících rodinných příslušníků
popsat specifika edukace pečujících rodinných příslušníků
vlastními slovy vysvětlit prevenci možných komplikací v souvislosti se základním onemocněním
vlastními slovy vysvětlit prevenci možných komplikací v souvislosti se základním onemocněním
Skills
připravit a obhájit edukační standard
připravit a obhájit edukační standard
spolupracovat s rodinou při edukaci jejich blízkých
spolupracovat s rodinou při edukaci jejich blízkých
stanovit si kritické body přípravy odborného školení, semináře, konference atd.
stanovit si kritické body přípravy odborného školení, semináře, konference atd.
edukovat pacienty a jejich blízké v režimových opatřeních a v ošetřovatelské péči ve vlastním sociálním prostředí
edukovat pacienty a jejich blízké v režimových opatřeních a v ošetřovatelské péči ve vlastním sociálním prostředí
naplánovat a realizovat vhodné edukační intervence u pacienta ve vlastním sociálním prostředí
naplánovat a realizovat vhodné edukační intervence u pacienta ve vlastním sociálním prostředí
teaching methods
Knowledge
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Demonstration
Demonstration
Dealing with situational issues - learning in situations
Dealing with situational issues - learning in situations
assessment methods
Knowledge
Analysis of a presentation given by the student
Analysis of a presentation given by the student
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Recommended literature
  • BÁRTLOVÁ, S., MARKOVÁ, M. Role sestry specialistky. Brno: NCO NZO, 2008.
  • BERMAN, A., SNYDER, S. J. Skills in Clinical Nursing. 9th edition. Pearson, 2020.
  • BUTCHER, H. K., BULECHEK, G. M. Nursing Inteventions Classification (NIC). Amsterdam: Elsevier Health Sciences, 2018.
  • HARDEN, R. M., LILLEY, P. The Eight Roles of the Medical Teacher. Amsterdam: Elsevier Health Sciences, 2018.
  • JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010.
  • KANTOR, J. a kol. Edukace osob s omezením hybnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013.
  • KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace. Zlín: UTB, 2017.
  • MAGUROVÁ, D., MAJERNÍKOVÁ, Ĺ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2009.
  • MASTILIAKOVÁ, D. Edukace v ošetřovatelství. Respekt a úcta k lidské důstojnosti. Trenčín: Trenčianská univerzita A. Dubčeka v Trenčíne, 2015.
  • MATOUŠ, M., MATOUŠOVÁ, M., KUČERA, M. Život s endoprotézou kyčelního kloubu. Praha: Grada, 2018.
  • MOORHEAD, S., JOHNSON, M. Nursing Outcomes Classification (NOC). Amsterdam: Elsevier Health Sciences, 2018.
  • NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. a kol. Moderná edukácia v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2010.
  • OWEN, H. Simulation in Healthcare Education. New York City: Springer International Publishing AG, 2018.
  • POKORNÁ, A. a kol. Management nežádoucích událostí ve zdravotnictví. Metodika prevence, identifikace a analýza. Praha: Grada, 2019.
  • ŠPATENKOVÁ, N., SMÉKALOVÁ, L. Edukace seniorů. Praha: Grada, 2015.
  • VETEŠKA, J. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. Praha: Česká andragogická společnost, 2017.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester