|
Lecturer(s)
|
-
Sollárová Andrea, doc. PhDr. Mgr. PhD.
-
Kudlová Pavla, PhDr. Bc. Ph.D., MBA
-
Hoffmannová Andrea, Mgr.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 27 hours per semester
- Term paper
- 30 hours per semester
- Home preparation for classes
- 8 hours per semester
- Preparation for examination
- 25 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat EBP, DP, AGREE, ADAPTE aj. |
| definovat EBP, DP, AGREE, ADAPTE aj. |
| popsat význam praxe založené na důkazech |
| popsat význam praxe založené na důkazech |
| charakterizovat principy evidence based practice |
| charakterizovat principy evidence based practice |
| popsat jednotlivé kroky procesu EBP |
| popsat jednotlivé kroky procesu EBP |
| používat vhodnou terminologii v oblasti EBP a DP |
| používat vhodnou terminologii v oblasti EBP a DP |
| formulovat klinickou otázku v PICO(T) formátu |
| formulovat klinickou otázku v PICO(T) formátu |
| analyzovat validní zdroje |
| analyzovat validní zdroje |
| kriticky zhodnotit primární a sekundární studie |
| kriticky zhodnotit primární a sekundární studie |
| kriticky zhodnotit kvalitu nalezeného důkazu podle protokolu |
| kriticky zhodnotit kvalitu nalezeného důkazu podle protokolu |
| zhodnotit navržené intervence a návrhy |
| zhodnotit navržené intervence a návrhy |
| Skills |
|---|
| vyhledat aktuální a relevantní DP |
| vyhledat aktuální a relevantní DP |
| pracovat s vybranými dostupnými elektronickými databázemi |
| pracovat s vybranými dostupnými elektronickými databázemi |
| vyhledat v českých a zahraničních databázích vhodné studie |
| vyhledat v českých a zahraničních databázích vhodné studie |
| integrovat/aplikovat důkaz do klinické praxe |
| integrovat/aplikovat důkaz do klinické praxe |
| prezentovat projekt na zadané téma |
| prezentovat projekt na zadané téma |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecturing |
| Lecturing |
| Text analysis |
| Text analysis |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Skills |
|---|
| Text analysis |
| Text analysis |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Individual work of students |
| Individual work of students |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Didactic test |
| Didactic test |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
|
Recommended literature
|
-
BOLTZ, M. et al. (eds.). Evidence-based geriatric nursing protocols for best practice. Springer Publishing Company, 2016.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha: Portál, 2015.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017.
-
JAROŠOVÁ, D., MAJKUSOVÁ, K. a kol. Klinické doporučené postupy v ošetřovatelství. Praha: Grada. 2015.
-
JAROŠOVÁ, D., ZELENÍKOVÁ, R. Ošetřovatelství založeno na důkazech. Evidence based nursing. Praha: Grada, 2014.
-
KUDLOVÁ, P., ŠPIRUDOVÁ, L. Evidence based practice v ošetřovatelství a porodní asistenci. Zlín: UTB, 2018.
-
MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. Evidence-based health care: zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
|