Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Preparation for course credit
- 25 hours per semester
- Home preparation for classes
- 21 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření" |
vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření" |
definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu |
definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu |
popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti |
popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti |
vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně |
vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně |
charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči |
charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči |
Skills |
---|
aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů |
aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů |
vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích |
vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích |
sestavit preventivní program pro sestry a v rámci týmové spolupráce navrhnout edukační letáček pro pacienty |
sestavit preventivní program pro sestry a v rámci týmové spolupráce navrhnout edukační letáček pro pacienty |
rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie |
rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie |
integrovat time management do profesního i osobního života |
integrovat time management do profesního i osobního života |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Skills |
---|
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Experience (self-experience) |
Experience (self-experience) |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Didactic test |
Didactic test |
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Recommended literature
|
-
BLATNÝ M. (ed.). Osobní pohoda a osobnost v celoživotní perspektivě. Praha: Academia, 2020.
-
BUŽGOVÁ, R. Paliativní péče ve zdravotnických zařízeních: potřeby, hodnocení, kvalita života. Praha: Grada, 2015.
-
BUŽGOVÁ, R., SIKOROVÁ, L. Dětská paliativní péče. Praha: Grada, 2019.
-
DEBSKA, G., KADUČÁKOVÁ, H., KRÁTKÁ, A., PASEK, M. Assessment of Psychological Burden and Occupational Burnout in Nurses Working in Intensive Care Units in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Wienna: Gap Vienna. Clinical Social Work and Health Intervention, 2019.
-
JAVŮRKOVÁ, A., RAUDENSKÁ, J. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011.
-
KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. Syndrom vyhoření. Praha: Státní zdravotní ústav, 2003.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
-
KŘIVOHLAVÝ, J., PEČENKOVÁ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Sestra a stres. Praha: Grada, 2010.
-
KUPKA, M. Psychosociální aspekty paliativní péče. Praha: Grada, 2014.
-
KURUCOVÁ, R. Zátěž pečovatele: posuzování, diagnostika, intervence a prevence v péči o nevyléčitelně nemocné. Praha: Portál, 2016.
-
Odborná periodika. International Journal of Mental Health Nursing, Československá psychologie. .
-
PEŠEK, R., PRAŠKO, J. Syndrom vyhoření - jak se prací a pomáháním druhým nezničit. Praha: Pasparta, 2016.
|