Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DKPSY
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šalenová Eva, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 14 hours per semester
  • Preparation for course credit - 25 hours per semester
  • Home preparation for classes - 21 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření"
vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření"
definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu
definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu
popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti
popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti
vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně
vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně
charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči
charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči
Skills
aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů
aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů
vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích
vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích
sestavit preventivní program pro sestry a v rámci týmové spolupráce navrhnout edukační letáček pro pacienty
sestavit preventivní program pro sestry a v rámci týmové spolupráce navrhnout edukační letáček pro pacienty
rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie
rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie
integrovat time management do profesního i osobního života
integrovat time management do profesního i osobního života
teaching methods
Knowledge
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Experience (self-experience)
Experience (self-experience)
assessment methods
Knowledge
Didactic test
Didactic test
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Recommended literature
  • BLATNÝ M. (ed.). Osobní pohoda a osobnost v celoživotní perspektivě. Praha: Academia, 2020.
  • BUŽGOVÁ, R. Paliativní péče ve zdravotnických zařízeních: potřeby, hodnocení, kvalita života. Praha: Grada, 2015.
  • BUŽGOVÁ, R., SIKOROVÁ, L. Dětská paliativní péče. Praha: Grada, 2019.
  • DEBSKA, G., KADUČÁKOVÁ, H., KRÁTKÁ, A., PASEK, M. Assessment of Psychological Burden and Occupational Burnout in Nurses Working in Intensive Care Units in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Wienna: Gap Vienna. Clinical Social Work and Health Intervention, 2019.
  • JAVŮRKOVÁ, A., RAUDENSKÁ, J. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011.
  • KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. Syndrom vyhoření. Praha: Státní zdravotní ústav, 2003.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
  • KŘIVOHLAVÝ, J., PEČENKOVÁ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Sestra a stres. Praha: Grada, 2010.
  • KUPKA, M. Psychosociální aspekty paliativní péče. Praha: Grada, 2014.
  • KURUCOVÁ, R. Zátěž pečovatele: posuzování, diagnostika, intervence a prevence v péči o nevyléčitelně nemocné. Praha: Portál, 2016.
  • Odborná periodika. International Journal of Mental Health Nursing, Československá psychologie. .
  • PEŠEK, R., PRAŠKO, J. Syndrom vyhoření - jak se prací a pomáháním druhým nezničit. Praha: Pasparta, 2016.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester