Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Term paper
- 20 hours per semester
- Preparation for course credit
- 26 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
používat pojmy vztahující se k didaktice ošetřovatelských předmětů |
používat pojmy vztahující se k didaktice ošetřovatelských předmětů |
vysvětlit důležitost didaktické přípravy pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
vysvětlit důležitost didaktické přípravy pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
popsat didaktické zásady a stanovit vhodné vyučovací metody pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
popsat didaktické zásady a stanovit vhodné vyučovací metody pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
vymezit kritéria pro posouzení připravenosti a pro hodnocení studujících |
vymezit kritéria pro posouzení připravenosti a pro hodnocení studujících |
popsat kompetence a vlastnosti specialisty/tky - pedagoga (lektora, mentora, školitele, preceptora) |
popsat kompetence a vlastnosti specialisty/tky - pedagoga (lektora, mentora, školitele, preceptora) |
Skills |
---|
posoudit připravenost sestry/studenta/žáka k praktické výuce / ošetřovatelské činnosti (na základě diagnostiky) |
posoudit připravenost sestry/studenta/žáka k praktické výuce / ošetřovatelské činnosti (na základě diagnostiky) |
metodicky připravit výuku teoretického ošetřovatelského předmětu |
metodicky připravit výuku teoretického ošetřovatelského předmětu |
sestavit plán praktické výuky pro sestry specialistky/studenty/žáky |
sestavit plán praktické výuky pro sestry specialistky/studenty/žáky |
dodržovat didaktické zásady při výuce ošetřovatelských předmětů, vést dokumentaci |
dodržovat didaktické zásady při výuce ošetřovatelských předmětů, vést dokumentaci |
hodnotit sestry, studenty/žáky a vést je k sebereflexi a sebehodnocení |
hodnotit sestry, studenty/žáky a vést je k sebereflexi a sebehodnocení |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Skills |
---|
Analysis of a presentation |
Analysis of a presentation |
Practice exercises |
Practice exercises |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Recommended literature
|
-
BRUMOVSKÁ, T., SEIDLOVÁ, G. Mentoring. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
-
CICHÁ, M., & DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017.
-
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017.
-
EMERSON, T. S. New Developments in Nursing Education Research. Hauppauge New York: Nova Science Publishers, 2014.
-
KRÁTKÁ, A., VRÁNOVÁ, V. Didaktika ošetřovatelských předmětů. Zlín: UTB, 2022.
-
KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016.
-
LACINA, L., P. ROZMAHEL, a J. KOMINÁCKÁ. Příručka mentoringu: posilování mentorských kapacit pedagogů. Brno: Barrister & Principal, 2016.
-
Odborné periodikum. e-Pedagogium. Pedagogika. Pedagogická orientace. Sociální pedagogika. Studia Paedagogica. .
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017.
-
VENGLÁŘOVÁ, M. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2013.
|