Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Preparation for course credit
- 15 hours per semester
- Home preparation for classes
- 8 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
definovat pojmy biografie, životní příběh, biografická péče |
definovat pojmy biografie, životní příběh, biografická péče |
popsat koncepci biografické péče |
popsat koncepci biografické péče |
analyzovat význam biografie v péči o pacienta/klienta |
analyzovat význam biografie v péči o pacienta/klienta |
charakterizovat skórovací mechanizmy pro kontrolu kvality péče |
charakterizovat skórovací mechanizmy pro kontrolu kvality péče |
vysvětlit "Abecedu biografické péče o seniory" |
vysvětlit "Abecedu biografické péče o seniory" |
Skills |
---|
pracovat s životním příběhem při poskytování péče |
pracovat s životním příběhem při poskytování péče |
připravit informovaný souhlas pro pacienta/klienta |
připravit informovaný souhlas pro pacienta/klienta |
konstruovat biografický list |
konstruovat biografický list |
zpracovat životní příběh konkrétního pacienta/klienta a aplikovat v praxi |
zpracovat životní příběh konkrétního pacienta/klienta a aplikovat v praxi |
stanovit měřitelné ukazatele a zhodnotit kvalitu péče |
stanovit měřitelné ukazatele a zhodnotit kvalitu péče |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Skills |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Experience (self-experience) |
Experience (self-experience) |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Preparation of a presentation |
Preparation of a presentation |
Recommended literature
|
-
BIENSTEIN, CH., FRÖHLICH, A. Basale Stimulation in der Pflege. Bern: Verlag H. Huber, 2012.
-
BÖHM, E. Psychobiografický model péče podle Böhma. Praha: Mladá fronta, 2015.
-
BÖHM, E. Psychobiographisches pflegemodell nach Böhm. 4. vyd. Wien: Maudrich, 2009.
-
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada, 2007.
-
GURKOVÁ, E. Hodnocení kvality života. Praha: Grada, 2011.
-
HAŠKOVCOVÁ, H. Fenomén stáří. 2. vyd. Praha: HBT. 2010.
-
INNES, A. Die Dementia Care Mappping Methode (DCM). Bern: Verlag H. Huber, 2004.
-
JANEČKOVÁ, H. Reminiscence: využití vzpomínek při práci se seniory. Praha: Portál, 2010.
-
KRÁTKÁ, A. Hodnoty a potřeby člověka v ošetřovatelské praxi: studijní texty. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2018.
-
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2010.
-
NEUMANN-PONESCH, S. Modelle und Theorien in der Pflege. 4. vyd. Wien: Facultas Verlag, 2017.
-
ÖHLINGER, R., SCHNEIDER, R., DORFMEISTER, G. Demezrechte Pflege und Betreuung. Wien-Graz: Verlag NWV, 2010.
-
PROCHÁZKOVÁ, E. Biografie v péči o seniory. Praha: Grada, 2019.
-
PROCHÁZKOVÁ, E. Management biografické péče o seniory. Frýdek Místek: JOKL, 2021.
|