Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DKAKT
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Svobodová Silvie, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Preparation for course credit - 26 hours per semester
  • Home preparation for classes - 20 hours per semester
  • Participation in classes - 14 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
stanovit aktivizační plán pro jednotlivé věkové skupiny klientů v domácím prostředí
stanovit aktivizační plán pro jednotlivé věkové skupiny klientů v domácím prostředí
objasnit zásady aktivizace klientů v domácím prostředí
objasnit zásady aktivizace klientů v domácím prostředí
používat odbornou terminologii z hlediska pojmů a pojmosloví
používat odbornou terminologii z hlediska pojmů a pojmosloví
objasnit význam aktivizace klientů v domácím prostředí
objasnit význam aktivizace klientů v domácím prostředí
odhadnout možnosti využití psychosociální a expresivní terapie
odhadnout možnosti využití psychosociální a expresivní terapie
Skills
aplikovat techniky ergoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky ergoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky arteterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky arteterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky dramaterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky dramaterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky taneční a pohybové terapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky taneční a pohybové terapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky muzikoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky muzikoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
stanovit faktory ovlivňující každodenní aktivity života a reagovat na ně změnou v aktivizačním plánu
stanovit faktory ovlivňující každodenní aktivity života a reagovat na ně změnou v aktivizačním plánu
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Text analysis
Text analysis
Skills
Students working in pairs
Students working in pairs
Teamwork
Teamwork
Training in motion and work skills
Training in motion and work skills
assessment methods
Knowledge
Analysis of a presentation given by the student
Analysis of a presentation given by the student
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Recommended literature
  • BÖHM, E. Psychobiografický model péče podle Böhm. Praha: Mladá fronta, 2016.
  • BÖHM, E. Psychobiographisches pflegemodell nach Böhm. 4. vyd. Wien: Maudrich, 2009.
  • CAMPBEEL, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000.
  • CARPER, J. 100 Simple Things You Can Do to Prevent Alzheimer's and Age-Related Memory Loss. New York: Little, Brown and Company, 2012.
  • CÍLKOVÁ, E. Hrajeme pohádky z celého světa. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-695-7.
  • DUČAIOVÁ, J. a kol. Aktivizace seniorů - tělesné a duševní aktivizační programy. Praha: Cyprus Dashofer, 2019.
  • HICKSON, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0.
  • HOROVÁ, J. Ateliér výtvarných nápadů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-440-3.
  • JELÍNKOVÁ, J. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
  • KANTOR, J. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009.
  • KLEVETOVÁ, D. Motivační prvky při práci se seniory. 2. vyd. Praha: Grada, 2017.
  • KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011.
  • ROCHESTER, C. Volunteering And Society In The 21st Century. New York: Palgrave Macmillan, 2010.
  • SKARLANTOVÁ, J., VECHOVÁ, M. Textilní výtvarné techniky. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-319-1.
  • ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 3. vyd. Praha: Portál, 2007.
  • ŠPATENKOVÁ, N. Reminiscenční terapie. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-711-0.
  • UHLÍŘ, J. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002.
  • WEHNER, L. Smyslová aktivizace - v péči seniory a klienty s demencí. Praha: Grada, 2013.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester