Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DK2KL
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Schneider Michaela, PhDr. Ph.D., MBA
  • Kudlová Pavla, PhDr. Bc. Ph.D., MBA
  • Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 20 hours per semester
  • Preparation for course credit - 20 hours per semester
  • Home preparation for classes - 20 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
objasnit význam Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro domácí, paliativní, a hospicovou péči
objasnit význam Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro domácí, paliativní, a hospicovou péči
vysvětlit specifika a komplikace péče o obézní pacienty v domácí, paliativní a hospicové péči
vysvětlit specifika a komplikace péče o obézní pacienty v domácí, paliativní a hospicové péči
zdůvodnit potřebu hygienicko-epidemiologického režimu jako prevenci závažným přenosných chorob v domácím prostředí, v paliativní a hospicové péči
zdůvodnit potřebu hygienicko-epidemiologického režimu jako prevenci závažným přenosných chorob v domácím prostředí, v paliativní a hospicové péči
popsat specifika péče o klienty po výkonech jednodenní chirurgie a po operaci ve vlastním sociálním prostředí
popsat specifika péče o klienty po výkonech jednodenní chirurgie a po operaci ve vlastním sociálním prostředí
popsat specializovanou ošetřovatelskou péči u klientů s následky kraniotraumatu, závažných úrazů a degenerativních onemocnění pohybového aparátu a míchy
popsat specializovanou ošetřovatelskou péči u klientů s následky kraniotraumatu, závažných úrazů a degenerativních onemocnění pohybového aparátu a míchy
popsat specializovanou ošetřovatelskou péči u vybraných onemocnění gastrointestinálního traktu, onemocnění ledvin a vývodných cest močových
popsat specializovanou ošetřovatelskou péči u vybraných onemocnění gastrointestinálního traktu, onemocnění ledvin a vývodných cest močových
Skills
aplikovat znalosti do sestavování plánů péče pro domácí, paliativní a hospicovou péči u následků kraniotraumat, úrazů a degenerativních onemocnění pohybového aparátu
aplikovat znalosti do sestavování plánů péče pro domácí, paliativní a hospicovou péči u následků kraniotraumat, úrazů a degenerativních onemocnění pohybového aparátu
sestavit plány ošetřovatelské péče pro vybraná gastrointestinální onemocnění
sestavit plány ošetřovatelské péče pro vybraná gastrointestinální onemocnění
analyzovat hodnocení závažných příznaků a komplikací vybraných onemocnění ledvin, závažné obstrukce a retence vývodných cest močových
analyzovat hodnocení závažných příznaků a komplikací vybraných onemocnění ledvin, závažné obstrukce a retence vývodných cest močových
poskytovat specializovanou péči o pacienty v poúrazovém období s těžkými následky a u vybraných chorob GIT
poskytovat specializovanou péči o pacienty v poúrazovém období s těžkými následky a u vybraných chorob GIT
podporovat compliance pacienta a zásady paliativního přístupu v ošetřování u nemocných s vybranými onemocněními a následky úrazu
podporovat compliance pacienta a zásady paliativního přístupu v ošetřování u nemocných s vybranými onemocněními a následky úrazu
teaching methods
Knowledge
Text analysis
Text analysis
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Skills
Teamwork
Teamwork
Dealing with situational issues - learning in situations
Dealing with situational issues - learning in situations
assessment methods
Knowledge
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Didactic test
Didactic test
Recommended literature
  • DLOUHÁ, O. Poruchy vývoje řeči. Praha:Galén, 2017.
  • HELMING, M., BARRERE, C. C., AVINO, K., SHIELDS, D. Core Curriculum for Holistic Nursing. Boston: Jones and Bartlett Publishers, 2013.
  • JANÍKOVÁ, E., ZELENÍKOVÁ, R. Ošetřovatelská péče v chirurgii pro bakalářské a magisterské studium. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4412-4.
  • JILICH, D., KULÍŘOVÁ, V. HIV infekce: současné trendy v diagnostice, léčbě a ošetřovatelství. Praha: Mladá fronta, 2014.
  • KOŽUCHOVÁ, M. Domáca ošetrovateľská starostlivosť. Martin: Osveta, 2014.
  • KRÁTKÁ, A. Hodnoty a potřeby člověka v ošetřovatelské praxi. Studijní texty. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2018.
  • KURKOVÁ, P. Nevidíme, neslyšíme, nechodíme, přesto si však rozumíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
  • LUCKEROVÁ, L. Ošetřovatelská péče o pacienta v traumatologii. Brno: NCO NZO, 2014.
  • LUKÁŠ, K., HOCH, J. Nemoci střev. Praha: Grada, 2018.
  • MESSER, B. 100 tipů pro plánování domácí ošetřovatelské péče. Praha: Portál, 2016.
  • MESSER, B. 100 tipů pro plánování péče v domovech pro seniory. Praha: Portál, 2017.
  • NEJEDLÁ, M. Fyzikální vyšetření pro sestry. 2. vyd. Praha: Grada, 2015.
  • Odborná periodika. Florence. Paliativní medicína. .
  • PAUR, J. Naše historie. Praha: Svaz neslyšících a nedoslýchavých osob v ČR, 2016.
  • TRACHTOVÁ, E. a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 4. vyd. Brno: NCO NZO, 2018.
  • WATSON, J. Handbook for Caring Science. New York: Springer Publishing Company, 2018.
  • WATSON, J. Human Caring Science. Boston: Jones and Bartlett, 2019.
  • WHO. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. Bez místa určení, 2008.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester