Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DK1SP
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Svobodová Silvie, Mgr.
  • Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 11 hours per semester
  • Home preparation for classes - 39 hours per semester
  • Preparation for examination - 40 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
definovat krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cévní katétry
definovat krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cévní katétry
uvést příklady indikací k zavedení spolehlivého střednědobého/dlouhodobého cévního přístupu, dialyzačních vstupů
uvést příklady indikací k zavedení spolehlivého střednědobého/dlouhodobého cévního přístupu, dialyzačních vstupů
vysvětlit komplikace v souvislosti se zajištěním střednědobého/dlouhodobého žilního přístupu
vysvětlit komplikace v souvislosti se zajištěním střednědobého/dlouhodobého žilního přístupu
popsat postup zavedení a implantace jednotlivých střednědobých/dlouhodobých cévních přístupů a dialyzačních vstupů
popsat postup zavedení a implantace jednotlivých střednědobých/dlouhodobých cévních přístupů a dialyzačních vstupů
objasnit nutnost spolupráce s centrem implantace střednědobě/dlouhodobě zaváděných cévních systémů a dialyzačním střediskem
objasnit nutnost spolupráce s centrem implantace střednědobě/dlouhodobě zaváděných cévních systémů a dialyzačním střediskem
Skills
provést ošetřovatelské úkony spojené s bezpečnou péčí o střednědobé/dlouhodobé cévní přístupy a dialyzační vstupy
provést ošetřovatelské úkony spojené s bezpečnou péčí o střednědobé/dlouhodobé cévní přístupy a dialyzační vstupy
zajistit odběry a aplikaci léčivých přípravků dle ordinace lékaře do střednědobých/dlouhodobých cévních přístupů
zajistit odběry a aplikaci léčivých přípravků dle ordinace lékaře do střednědobých/dlouhodobých cévních přístupů
vést edukaci pacienta a pečujících zaměřenou na základní ošetřovatelskou péči o střednědobé/dlouhodobé cévní přístupy a dialyzační vstupy
vést edukaci pacienta a pečujících zaměřenou na základní ošetřovatelskou péči o střednědobé/dlouhodobé cévní přístupy a dialyzační vstupy
vyhodnotit závažné komplikace spojené s ošetřováním a používáním střednědobých/dlouhodobých cévních přístupů a dialyzačních vstupů
vyhodnotit závažné komplikace spojené s ošetřováním a používáním střednědobých/dlouhodobých cévních přístupů a dialyzačních vstupů
dokumentovat péči spojenou s bezpečnou péčí o střednědobé/dlouhodobé cévní přístupy a dialyzační vstupy
dokumentovat péči spojenou s bezpečnou péčí o střednědobé/dlouhodobé cévní přístupy a dialyzační vstupy
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
Text analysis
Text analysis
Demonstration
Demonstration
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Skills
Demonstration
Demonstration
Practice exercises
Practice exercises
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Knowledge
Written examination
Written examination
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Recommended literature
  • ČIHÁK, R. Anatomie člověka 1,2. 3. vyd. Praha: Grada, 2011.
  • CHARVÁT, J. Žilní vstupy: dlouhodobé a střednědobé. Praha: Grada, 2016.
  • CHYTILOVÁ, E. a kol. Cévní přístupy pro hemodialýzu. Praha: Mladá fronta, 2015.
  • KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 2. vyd. Praha: Grada, 2020.
  • Odborné periodikum. Anesteziologie a intenzivní medicína. .
  • SÝKOROVÁ Z., KOCOURKOVÁ J. Management péče o PIC v onkologii. Onkologická revue. 2015;2(I):14-15. 2015.
  • ŠEVČÍK, P. a kol. Intenzivní medicína. Praha: Galén, 2014.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester