Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DK1DO
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
  • Marášková Ivana, PhDr. Mgr.
  • Šalenová Eva, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 8 hours per semester
  • Term paper - 16 hours per semester
  • Preparation for course credit - 6 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
vysvětlit význam psychosociální dovednosti, rámec a kontext komunikace
vysvětlit význam psychosociální dovednosti, rámec a kontext komunikace
popsat podpůrné techniky ke zvládání obtížných situací (pracovní zátěže, interpersonálních problémů aj.)
popsat podpůrné techniky ke zvládání obtížných situací (pracovní zátěže, interpersonálních problémů aj.)
analyzovat možnosti prevence syndromu vyhoření
analyzovat možnosti prevence syndromu vyhoření
charakterizovat způsoby řešení situace týraných nebo zneužívaných osob
charakterizovat způsoby řešení situace týraných nebo zneužívaných osob
definovat role v interpersonálním přístupu
definovat role v interpersonálním přístupu
Skills
vést týmové setkání (porada, týmová konference aj.)
vést týmové setkání (porada, týmová konference aj.)
zhodnotit projevy syndromu vyhoření a navrhnout intervence
zhodnotit projevy syndromu vyhoření a navrhnout intervence
sdělit nepříznivou zprávu
sdělit nepříznivou zprávu
řešit konfliktní a problémové situace uvnitř týmu
řešit konfliktní a problémové situace uvnitř týmu
komunikovat s osobami odlišných etnik
komunikovat s osobami odlišných etnik
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
Individual work of students
Individual work of students
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Demonstration
Demonstration
Experience (self-experience)
Experience (self-experience)
assessment methods
Knowledge
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...)
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...)
Preparation of a presentation, giving a presentation
Preparation of a presentation, giving a presentation
Recommended literature
  • Psychologie Dnes. Odborný časopis. .
  • Psychologie pro Praxi. Odborný časopis. .
  • ANDRÁŠIOVÁ, M., BEDNAŘÍK, A. Komunikace s nemocným. Praha: Grada, 2020.
  • COURNOYER, B. The social work skills workbook. Boston: Cengage Learning, 2017.
  • DLABAL, M. Komunikace v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2021.
  • FONTANA, D. Sociální dovednosti v praxi. Praha: Portál, 2017.
  • GLASL, F. Pomoc, konflikty!: koncepty - cvičení - praktické metody. Hranice: Fabula, 2015.
  • JANÁČKOVÁ, L., WEISS, P. Komunikace ve zdravotnické péči. Praha: Portál, 2008.
  • JANOUŠEK, J. Psychologické základy verbální komunikace: projevy psychických funkcí ve verbální komunikaci, významová dynamika a struktura komunikačního aktu, komunikace písemná, ženská, mužská, virtuální, vnitřní kooperace a vnitřní řeč v neverbální komunikaci.. Praha: Grada, 2015.
  • KINDL - BEILFUS, C. Umění ptát se: v koučování, poradenství a systemické terapii. Praha: Portál, 2016.
  • KISSANE, D., W. (ed). Handbook of communication in oncology and palliative care. Oxford: Oxford University Press, 2011.
  • KLIPPERT, H. Nápadník aktivit pro trénink komunikace a komunikačních kompetencí. Brno: Edika, 2013.
  • KOLAJOVÁ, L. Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada, 2006.
  • MACKINOVA, M., KOPINEC, P., HOLONIČ, J., STANČIAK, V. Language Communication Skills in Health and Social Care Workers. In Iran Journal Public Health, vol. 4, no 4. 2019.
  • MANNIX, K. Naslouchej. Jak najít slova pro citlivý rozhovor. Z angličtiny přeložila Soňa Freiová. Praha: Cesta domů, 2022.
  • PACHER, P., STEHLÍKOVÁ, L., KETTNER, D. Anatomie komunikace: jak se dohodnout s každým vždy, když chci. Moravany: Institute of Applied Psychology, 2014.
  • PAULÍK, K. Psychologie lidské odolnosti. 2. vyd. Praha: Grada, 2017.
  • PTÁČEK, R. a kol. Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada, 2011.
  • ŠPATENKOVÁ, N., KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén, 2009.
  • ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester