Lecturer(s)
|
|
Course content
|
The role of education in contemporary society. Situating school and education policy within public policy. Functions, principles, objectives, subjects and instruments of educational policy. Financing of education systems. Evaluation of education systems. Current trends in Czech and international education policy. Current problems of educational systems in the Czech Republic. Strategic and conceptual documents in the field of education. International education policy. International education policy strategies.
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
definovat základní pojmy z oblasti vzdělávací politiky |
definovat základní pojmy z oblasti vzdělávací politiky |
orientovat se v nastavení vzdělávací politiky a v českém vzdělávacím systému |
orientovat se v nastavení vzdělávací politiky a v českém vzdělávacím systému |
popsat funkce, principy, cíle, subjekty a nástroje vzdělávací politiky |
popsat funkce, principy, cíle, subjekty a nástroje vzdělávací politiky |
vysvětlit financování vzdělávacích systémů |
vysvětlit financování vzdělávacích systémů |
orientovat se v strategických a koncepčních dokumentech voblasti vzdělávání |
orientovat se v strategických a koncepčních dokumentech voblasti vzdělávání |
Skills |
---|
používat pojmosloví vzdělávací politiky |
používat pojmosloví vzdělávací politiky |
koncepčně přemýšlet o vzdělávání v širším společenském kontextu |
koncepčně přemýšlet o vzdělávání v širším společenském kontextu |
navrhnout vhodně cíle, metody, formy a prostředky rozvoje jedinců v konkrétní oblasti |
navrhnout vhodně cíle, metody, formy a prostředky rozvoje jedinců v konkrétní oblasti |
vypracovat analýzu vybraného strategického nebo koncepčního dokumentu |
vypracovat analýzu vybraného strategického nebo koncepčního dokumentu |
zhodnotit hlavní oblasti přínosu pro oblast vzdělávání a prognózovat jeho efekt ve společnosti |
zhodnotit hlavní oblasti přínosu pro oblast vzdělávání a prognózovat jeho efekt ve společnosti |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Individual work of students |
Individual work of students |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Skills |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Recommended literature
|
-
Brdek, M., & Vychová, H. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha. 2004.
-
Delaney, J. G. Education Policy: Bridging the Divide Between Theory and Practice. Canada. 2017.
-
Delaney, J. G. Educational Policy Studies. Canada. 2015.
-
Dombrovská, M. Informační gramotnost jako veřejný zájem, politika a norma: návod na tvorbu koncepčních dokumentů v oblasti informačního vzdělávání. Praha. 2018.
-
KALOUS, J., ed. a VESELÝ, A., ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky.. Praha: Karolinum, 2006.
-
Kalous, J., Veselý, A., & et al. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha. 2006.
-
Kalous, J., Veselý, A. (eds.). Vzdělávací politika České republiky v globálním kontextu. Praha:Karolinum, 2006.
-
Kopecký, M. a kol. Celoživotní učení a transnacionalizované veřejné politiky: lidský rozvoj v (post)krizové konfliktní éře. Praha: FF UK, 2018. ISBN 978-80-7308-875-0.
-
Kopecký, M. a kol. Vědění a učení v globalizovaném světě: aktéři a změny. Praha: FF UK, 2013. ISBN 978-80-7308-474-5.
-
Kopecký, M. Vzdělávání dospělých mezi politikou, ekonomikou a vědou: politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu. Praha: FF UK, 2013. ISBN 978-80-7308-493-6.
-
Papa, R., & Armfield, S. W. The Wiley Handbook of Educational Policy. Medford. 2018.
-
Potůček, M. a kol. Veřejná politika. Praha: C.H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-591-6.
-
Potůček, M. a kol. Veřejná politika. Praha: SLON, 2005. ISBN 978-80-86429-50-2.
-
VESELÝ, A. a kol. Analýza a tvorba veřejných politik: přístupy, metody a praxe. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-75-5.
|