Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Stručná historie a analýza americké divadelní literatury a tradic včetně významných trendů a období a rovněž důležitých dramatiků a jejich děl od koloniální éry do začátku 21. století v kulturním a historickém kontextu. V návaznosti na celkový přehled o dějinách americké divadelní literatury a tradice je probírána vybraná problematika, velmi specifická pro americkou kulturu. Posluchači se seznámí s určitými literárními díly a kulturními epochami tohoto období. Výuka probíhá v angličtině. Týdenní témata probíraná v semináři 1) Prvky divadelních her, západní divadelní tradice. Historie a témata americké divadelní literatury a inscenací od období kolonialismu do současnosti. (přednáška s krátkou diskusí) 2) Od koloniální do porevoluční éry satira, vliv romantismu Royall Tyler, THE CONTRAST(1787) 3) Kulturní odraz života amerických indiánů od kolonialismu do období americké občanské války: J.A. Stone, METAMORA; OR, THE LAST OF THE WAMPANOAGS (1829) 4) Rozkvět melodramatu a komedie mravů Anna Cora Mowatt, FASHION (1845) 5) Vzestup realismu a "new woman" James A. Herne, MARGARET FLEMING (1890) 6) Expresionismus a další experimenty (modernismus): Sophie Treadwell, MACHINAL (1928) 7) Poválečné období: Tennessee Williams, CAT ON A HOT TIN ROOF (1955) 8) Afroameričané ve Spojených státech / "kontrakultura" / 60. a 70. léta Amiri Baraka, DUTCHMAN (1964) 9) Postmodernismus / vzdělávací systém / 80. a 90. léta David Mamet, OLEANNA (1995) 10) 90. léta a dále: "performance art" / transhumanismus, Karen Finley, WE KEEP OUR VICTIMS READY (1991) Na seminářích budou probírány konkrétní texty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je způsobilý diskutovat o tématech, událostech a obdobích americké kultury pomocí příkladů z dramatické literatury a divadelní praxe. |
Student je způsobilý diskutovat o tématech, událostech a obdobích americké kultury pomocí příkladů z dramatické literatury a divadelní praxe. |
Vyučovací metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Richardson, G., Watt, S. American Drama: Colonial To Contemporary. Boston: Thomson Custom. ISBN 0155000039.
|