Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Posluchači se seznámí s určitými literárními díly a kulturními epochami tohoto období. Výuka probíhá v angličtině. Týdenní témata probíraná v semináři 1) Prvky divadelních her, západní divadelní tradice. Historie a témata americké divadelní literatury a inscenací od období kolonialismu do současnosti. (přednáška s krátkou diskusí) 2) Od koloniální do porevoluční éry satira, vliv romantismu Royall Tyler, THE CONTRAST(1787) 3) Kulturní odraz života amerických indiánů od kolonialismu do období americké občanské války: J.A. Stone, METAMORA; OR, THE LAST OF THE WAMPANOAGS (1829) 4) Rozkvět melodramatu a komedie mravů Anna Cora Mowatt, FASHION (1845) 5) Vzestup realismu a "new woman" James A. Herne, MARGARET FLEMING (1890) 6) Expresionismus a další experimenty (modernismus): Sophie Treadwell, MACHINAL (1928) 7) Poválečné období: Tennessee Williams, A STREETCAR NAMED DESIRE (1947) 8) Afroameričané ve Spojených státech / "kontrakultura" / 60. a 70. léta Amiri Baraka, DUTCHMAN (1964) 9) Postmodernismus / vzdělávací systém / 80. a 90. léta David Mamet, OLEANNA (1995) 10) 90. léta a dále: "performance art" / transhumanismus, Karen Finley, WE KEEP OUR VICTIMS READY (1991) 11-14) závěrečné skupinové prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
K registraci na seminář je nutná minimální úroveň angličtiny SERR B2. |
K registraci na seminář je nutná minimální úroveň angličtiny SERR B2. |
Výsledky učení |
---|
identifikovat a poskytnout charakteristiky období dramatické literatury Spojených států |
identifikovat a poskytnout charakteristiky období dramatické literatury Spojených států |
identifikovat klíčové autory dramatické literatury a uvést jejich díla do širšího literárního a kulturního kontextu jejich doby |
identifikovat klíčové autory dramatické literatury a uvést jejich díla do širšího literárního a kulturního kontextu jejich doby |
identifikovat témata a změny v kultuře Spojených států, jak se odrážejí v dílech dramatické literatury |
identifikovat témata a změny v kultuře Spojených států, jak se odrážejí v dílech dramatické literatury |
vysvětlit měnící se roli dramatu v průběhu let (včetně médií ve 20. století) |
vysvětlit měnící se roli dramatu v průběhu let (včetně médií ve 20. století) |
Odborné dovednosti |
---|
umět sdělit svým vrstevníkům charakteristiky období dramatické literatury Spojených států |
umět sdělit svým vrstevníkům charakteristiky období dramatické literatury Spojených států |
umět diskutovat o klíčových autorech dramatické literatury a spojovat jejich díla s širším literárním a kulturním kontextem jejich doby |
umět diskutovat o klíčových autorech dramatické literatury a spojovat jejich díla s širším literárním a kulturním kontextem jejich doby |
umět prozkoumat a napsat akademickou práci o jednom vybraném autorovi dramatické literatury |
umět prozkoumat a napsat akademickou práci o jednom vybraném autorovi dramatické literatury |
umět přispět k přípravě potřebné pro skupinovou prezentaci vybrané hry |
umět přispět k přípravě potřebné pro skupinovou prezentaci vybrané hry |
účastnit se skupinové prezentace vybrané hry s využitím vhodné úrovně jazyka a informací |
účastnit se skupinové prezentace vybrané hry s využitím vhodné úrovně jazyka a informací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Týmová práce |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Příprava a přednes prezentace |
Rozhovor |
Příprava a přednes prezentace |
Doporučená literatura
|
|