Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Basics of theory of law. - Man, citizen and human rights. - EU law. - Constitutional law. - Public administration. - Environmental law and land law. - Civil law. - Business law. - Labour law. - Criminal law.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 22 hours per semester
- Preparation for examination
- 20 hours per semester
- Term paper
- 20 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Basic knowledge of social sciences acquired in high school. |
Basic knowledge of social sciences acquired in high school. |
learning outcomes |
---|
Students are familiar with the basic concepts in the legal field, know the most important legislation in educational, social sphere. They are familiar with functioning of legal institutions and they can apply theoretical knowledge to the practice of social pedagogy. |
Students are familiar with the basic concepts in the legal field, know the most important legislation in educational, social sphere. They are familiar with functioning of legal institutions and they can apply theoretical knowledge to the practice of social pedagogy. |
popsat systém pramenů práva v českém právním řádu |
popsat systém pramenů práva v českém právním řádu |
charakterizovat jednotlivé druhy právních norem |
charakterizovat jednotlivé druhy právních norem |
vysvětlit členění českého právního řádu dle jednotlivých právních odvětví |
vysvětlit členění českého právního řádu dle jednotlivých právních odvětví |
vysvětlit pojem veřejná správa |
vysvětlit pojem veřejná správa |
popsat základní právní instituty a postupy dle správního řádu |
popsat základní právní instituty a postupy dle správního řádu |
vysvětlit základní právní instituty v oblasti občanského práva |
vysvětlit základní právní instituty v oblasti občanského práva |
popsat vybrané právní instituty v oblasti podnikání |
popsat vybrané právní instituty v oblasti podnikání |
vysvětlit vybrané právní instituty v oblasti pracovního a trestního práva |
vysvětlit vybrané právní instituty v oblasti pracovního a trestního práva |
Skills |
---|
orientovat se ve vybraných právních předpisech |
orientovat se ve vybraných právních předpisech |
vyhledat právní úpravu vztahující se k vybraným právním institutům |
vyhledat právní úpravu vztahující se k vybraným právním institutům |
interpretovat vybrané právní normy |
interpretovat vybrané právní normy |
zdůvodnit svou argumentaci s odkazem na příslušná právní ustanovení |
zdůvodnit svou argumentaci s odkazem na příslušná právní ustanovení |
aplikovat vybraná ustanovení na konkrétní skutkový stav |
aplikovat vybraná ustanovení na konkrétní skutkový stav |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecturing |
Lecturing |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's portfolio |
Analysis of the student's portfolio |
Recommended literature
|
-
Eliáš, K. a kol. Občanské právo pro každého. Wolters Kluwer, 2013.
-
Filip, J. Základy státovědy. Brno : MU, 2002.
-
Janků M. a kol. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult, 5. vydání. C. H. Beck, 2013.
-
Usnesení předsednictva ČNR č. 2/1993 Sb. o vyhlášení Listiny základních práv a svobod.
-
Ústavní zákon č. 1/1993. Ústava ČR.
-
Zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
|