|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
Basics of theory of law Man, citizen and human rights Constitutional law Public administration Environmental law and land law Substantive civil law Business law Labour law Criminal law
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Demonstration
- Home preparation for classes
- 24 hours per semester
- Participation in classes
- 42 hours per semester
- Preparation for course credit
- 22 hours per semester
- Preparation for examination
- 32 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Basic civic knowledge. |
| Basic civic knowledge. |
| learning outcomes |
|---|
| popsat systém pramenů práva v českém právním řádu |
| popsat systém pramenů práva v českém právním řádu |
| charakterizovat jednotlivé druhy právních norem |
| charakterizovat jednotlivé druhy právních norem |
| vysvětlit členění českého právního řádu dle jednotlivých právních odvětví |
| vysvětlit členění českého právního řádu dle jednotlivých právních odvětví |
| vysvětlit základní právní instituty v oblasti občanského práva |
| vysvětlit základní právní instituty v oblasti občanského práva |
| vysvětlit vybrané právní instituty v oblasti pracovního a trestního práva |
| vysvětlit vybrané právní instituty v oblasti pracovního a trestního práva |
| Skills |
|---|
| orientovat se ve vybraných právních předpisech |
| orientovat se ve vybraných právních předpisech |
| vyhledat právní úpravu vztahující se k vybraným právním institutům |
| vyhledat právní úpravu vztahující se k vybraným právním institutům |
| interpretovat vybrané právní normy |
| interpretovat vybrané právní normy |
| zdůvodnit svou argumentaci s odkazem na příslušná právní ustanovení |
| zdůvodnit svou argumentaci s odkazem na příslušná právní ustanovení |
| aplikovat vybraná ustanovení na konkrétní skutkový stav |
| aplikovat vybraná ustanovení na konkrétní skutkový stav |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Demonstration |
| Demonstration |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| assessment methods |
|---|
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
| Written examination |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
| Written examination |
|
Recommended literature
|
-
-. Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů.
-
BAHÝLOVÁ, L. a kol. Ústava České republiky: Komentář. Praha: Linde, 2010.
-
ELIÁŠ, K.,HAVEL, B., BEZOUŠKA, P., ŠUSTROVÁ, D. Občanské právo pro každého. Pohledem (nejen) tvůrců nového občanského zákoníku. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013.
-
GERLOCH, A. Teorie práva. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. ISBN 80-7380-023-9.
-
Hendrych, D. a kol. Správní právo. Praha: C.H. Beck, 2066. ISBN 80-7179-442-2.
-
JANKŮ, Martin et. kol. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult, 6 vydání. Praha: C. H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-611-1.
-
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb. Listina základních práv a svobod.
-
VYSOKAJOVÁ. Zákoník práce.
-
WAGNEROVÁ, E. a kol. Listina základních práv a svobod. Praha: Wolters Kluwer, 2011.
-
Zákon. č. 1/1993 Sb.- Ústava ČR.
-
zákon č. 500/2004 Sb. správní řád. zákon č. 500/2004 Sb. správní řád.
-
Zákon. zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce.
-
Zákon. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
|