Lecturer(s)
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
- Non-verbal communication - Working with voice, vocal hygiene, working with microphones - Interesting speech, presentation - Managerial interviews - Assertiveness, conflicts solving - How to get on well with problem people, mediation - Business dealings, negotiation - Techniques of questioning and demurs handling at business dealings - Pressure techniques at business dealings - Communication with mass media representatives - Press conference - Etiquette of managerial clothing
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Training in motion and work skills, Activating (Simulation, games, dramatization)
- Preparation for course credit
- 36 hours per semester
- Home preparation for classes
- 5 hours per semester
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Term paper
- 6 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
not specified |
not specified |
learning outcomes |
---|
neverbální komunikace manažera |
neverbální komunikace manažera |
práce s hlasem, hlasová hygiena |
práce s hlasem, hlasová hygiena |
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
asertivita, řešení konfliktů |
asertivita, řešení konfliktů |
komunikace s problémovými lidmi |
komunikace s problémovými lidmi |
obchodní jednání, vyjednávání |
obchodní jednání, vyjednávání |
techniky kladení otázek u obchodního jednání |
techniky kladení otázek u obchodního jednání |
techniky zvládání námitek |
techniky zvládání námitek |
nátlakové techniky při vyjednávání |
nátlakové techniky při vyjednávání |
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
tisková konference |
tisková konference |
tzv. Business Formal Dress Code |
tzv. Business Formal Dress Code |
Skills |
---|
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
Aplikuje základy hlasové hygieny |
Aplikuje základy hlasové hygieny |
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
Aplikuje techniky zvládání námitek |
Aplikuje techniky zvládání námitek |
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Training in motion and work skills |
Training in motion and work skills |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's language performance |
Analysis of the student's language performance |
Didactic test |
Didactic test |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
Trénink sociálních a manažerských dovedností : metodický pruvodce. Praha : Management Press, 2001. ISBN 8072610481.
-
Bělohlávková, V. 33 základních rad jak úspěšně prezentovat.
-
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-7169-988-8.
-
Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
-
HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Grada, 2008.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-45-X.
-
MAŘÍKOVÁ, M. Rétorika : manuál komunikačních dovedností. 2001.
-
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Nöllke, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha : Grada, 2004. ISBN 8024790572.
-
Tegze, Oldřich. Neverbální komunikace : [co vám prozradí lidské chování a jednání, a jak toho využít]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6429-X.
|