Course: Communication Skills

« Back
Course title Communication Skills
Course code MUMM/A2CKO
Organizational form of instruction Lecture + Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Course content
- Non-verbal communication - Working with voice, vocal hygiene, working with microphones - Interesting speech, presentation - Managerial interviews - Assertiveness, conflicts solving - How to get on well with problem people, mediation - Business dealings, negotiation - Techniques of questioning and demurs handling at business dealings - Pressure techniques at business dealings - Communication with mass media representatives - Press conference - Etiquette of managerial clothing

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Activating (Simulation, games, dramatization)
  • Preparation for examination - 25 hours per semester
  • Preparation for course credit - 18 hours per semester
  • Term paper - 20 hours per semester
  • Home preparation for classes - 9 hours per semester
  • Participation in classes - 28 hours per semester
prerequisite
Knowledge
not specified
not specified
learning outcomes
neverbální komunikace manažera
neverbální komunikace manažera
práce s hlasem, hlasová hygiena
práce s hlasem, hlasová hygiena
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
asertivita, řešení konfliktů
asertivita, řešení konfliktů
komunikace s problémovými lidmi
komunikace s problémovými lidmi
obchodní jednání, vyjednávání
obchodní jednání, vyjednávání
techniky kladení otázek u obchodního jednání
techniky kladení otázek u obchodního jednání
techniky zvládání námitek
techniky zvládání námitek
nátlakové techniky při vyjednávání
nátlakové techniky při vyjednávání
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky
tisková konference
tisková konference
tzv. Business Formal Dress Code
tzv. Business Formal Dress Code
Skills
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů
Aplikuje základy hlasové hygieny
Aplikuje základy hlasové hygieny
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání
Aplikuje techniky zvládání námitek
Aplikuje techniky zvládání námitek
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života
teaching methods
Knowledge
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
assessment methods
Didactic test
Didactic test
Analysis of the student's language performance
Analysis of the student's language performance
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Recommended literature
  • &. T. Adams: Prodej I. Bureš: 10 zlatých pravidel osobního prodejeCh. Harvey: Tajemství úspěchu příručka: Obchodní zvyklosti. &, &.
  • Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
  • Brabec, Jiří. 33 základních dovedností pro obchodní jednání. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072269879.
  • BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
  • Case P. Jednání začíná za hodinu. 1994.
  • Fehlau, Eberhard G. Konflikty v práci : jak se vypořádat s konfliktními situacemi a lidmi. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0533-8.
  • Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
  • Hlavsová, J. Konflikt jako forma kontaktu. 1991.
  • Holá,L. Mediace, způsob řešení mezilidských konfliktů. Grada, 2003.
  • JANATA. Agrese tolerance a intolerance. Grada, Praha. 1999.
  • Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
  • KHELEROVÁ,V. Trénink obchodního jednání. Praha: Grada, 1994.
  • Křivohlavý, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2., přeprac., v Portálu 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 807178642X.
  • Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
  • MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
  • Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: IMS,, 2003.
  • Plamínek, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat.
  • RISKIN, L., ARNOLD, T., KEATING, J., M. Mediace aneb jak řešit konflikty. Praha: SPJ, FACIA, 1997.
  • Termann, Stanislav. Umění přesvědčit a vyjednat. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0304-1.
  • Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
  • Winterová, Ch. Prodej po telefonu. Praha, Management Press, 2000.
  • ZAMYKALOVÁ. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester