Lecturer(s)
|
-
Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
|
Course content
|
Definition of the term "event" including its basic characteristics Lifecycle of an event and its individual phases, setting objectives Methods and tools of project management applicable to sports event management Event target groups and their identification Event planning, tools suitable for event planning Time management, scheduling Budget and cost management Modern trends used in sports event management Use of software applications in event management Sponsorship, PR
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Znalosti z předmětu Marketing I a Základy projektového řízení |
Znalosti z předmětu Marketing I a Základy projektového řízení |
learning outcomes |
---|
charakterizovat a popsat základní pojmy spojené s event managementem |
charakterizovat a popsat základní pojmy spojené s event managementem |
charakterizovat jednotlivé životní fáze eventu |
charakterizovat jednotlivé životní fáze eventu |
definovat a popsat jednotlivé nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu |
definovat a popsat jednotlivé nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu |
definovat cílovou skupinu a další zainteresované strany eventu |
definovat cílovou skupinu a další zainteresované strany eventu |
popsat sponzoring a jeho využití v rámci sport event managementu |
popsat sponzoring a jeho využití v rámci sport event managementu |
Skills |
---|
navrhnout jednotlivé fáze eventu |
navrhnout jednotlivé fáze eventu |
aplikovat nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu |
aplikovat nástroje vhodné pro použití v rámci event managementu |
stanovit cílovou skupinu a určit další zainteresované strany |
stanovit cílovou skupinu a určit další zainteresované strany |
vytvořit sponzorship package v rámci eventu |
vytvořit sponzorship package v rámci eventu |
aplikovat nové trendy v event managementu |
aplikovat nové trendy v event managementu |
vytvořit sponzorship package v rámci eventu |
vytvořit sponzorship package v rámci eventu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Individual work of students |
Individual work of students |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Teamwork |
Teamwork |
assessment methods |
---|
Essay |
Essay |
Written examination |
Written examination |
Oral examination |
Oral examination |
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Preparation of a presentation |
Preparation of a presentation |
Recommended literature
|
-
DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
-
JEFFREY, P. Facility and Event Management: Applications in Sport. United States. 2017.
-
KUNZ, V. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha. 2018.
-
REKTOŘÍK, J., PIROŽEK, P., NOVÁ, J. Projektový management ve sportu. Brno. 2015.
-
ŠOCHOVÁ, Z., KUNCE, E. Agilní metody řízení projektů. Brno. 2019.
-
THOMAS J., NEWLAND, A., BRIANNA L., AMANDA L. Sport Facility & Event Management Paperback. 2. United States. 2019.
|