Lecturer(s)
|
-
Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Proces vývoje a tvorby nového designu The process of developing and creating new design The economics of development and introduction of new design The process of introducing a new design into production Prosperity enterprise with design
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Educational trip
- Term paper
- 20 hours per semester
- Participation in classes
- 10 hours per semester
- Home preparation for classes
- 15 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Students will get acquainted with a number of specific information and knowledge from management representatives by Czech companies, designers, workers of marketing communication and market research. Students will learn the benefits and the importance of design for the company. |
Students will get acquainted with a number of specific information and knowledge from management representatives by Czech companies, designers, workers of marketing communication and market research. Students will learn the benefits and the importance of design for the company. |
dilemata řízení design managementu na konkrétním případě. |
dilemata řízení design managementu na konkrétním případě. |
Skills |
---|
zvolit optimální řešení s ohledem na teorii dilema design managementu |
zvolit optimální řešení s ohledem na teorii dilema design managementu |
charakterizovat kritéria volby vhodného designu |
charakterizovat kritéria volby vhodného designu |
provést hodnocení kvality designu |
provést hodnocení kvality designu |
stanovit postup nového designu či modifikace designu ve firmě |
stanovit postup nového designu či modifikace designu ve firmě |
provést porovnání více variant řešení designu z hlediska funkčnosti, estetiky a účelu. |
provést porovnání více variant řešení designu z hlediska funkčnosti, estetiky a účelu. |
charakterizovat specifika disciplíny design managementu |
charakterizovat specifika disciplíny design managementu |
vymezit metody řízení designu |
vymezit metody řízení designu |
stanovit pokročilý proces tvorby designu |
stanovit pokročilý proces tvorby designu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Educational trip |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Educational trip |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
assessment methods |
---|
Conversation |
Conversation |
Didactic test |
Didactic test |
Recommended literature
|
-
Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
-
Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
-
Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
-
MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
-
Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.
-
William Lidwell. UNIVERZÁLNÍ PRINCIPY DESIGNU. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2.
|