Course: International marketing

« Back
Course title International marketing
Course code MUMM/2MMA
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study 2
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
Course content
- International marketing environment - Purchase contract and INCOTERMS 2010 - Specifics of international marketing mix - Media Brief - International marketing planning - Social factors in international marketing - International marketing research - Portfolio of analysis used in international marketingv - Concept, segmentation and positioning in the international environment - Product life cycle on international markets - Forms of entry of companies to international markets - Competitive and marketing strategies in an international environment - Institutions in international business

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), E-learning
  • Preparation for examination - 60 hours per semester
  • Home preparation for classes - 34 hours per semester
  • Preparation for course credit - 6 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Prerequisities are not set.
Prerequisities are not set.
Skills
Prerequisities are not set.
Prerequisities are not set.
learning outcomes
Knowledge
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
vysvětlí media brief
vysvětlí media brief
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
will describe the specifics of the international marketing environment
will describe the specifics of the international marketing environment
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020
the media brief explains
the media brief explains
defines social factors for international marketing
defines social factors for international marketing
differentiate the life cycle of products in an international environment
differentiate the life cycle of products in an international environment
Skills
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
will determine the forms of entry of companies into international markets
will determine the forms of entry of companies into international markets
will clarify competitive strategies in an international environment
will clarify competitive strategies in an international environment
differentiate marketing strategies in an international environment
differentiate marketing strategies in an international environment
applies the map of perception in the international environment
applies the map of perception in the international environment
uses portfolio analysis in international marketing
uses portfolio analysis in international marketing
teaching methods
Knowledge
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
E-learning
E-learning
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
assessment methods
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Written examination
Written examination
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Recommended literature
  • JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
  • KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. nternational marketing: theory, practices and new trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
  • Machková, H., Machek, M. Mezinárodní marketing. Praha : Grada Publishing, 2021.
  • MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
  • Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester