Lecturer(s)
|
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
- International marketing environment - Purchase contract and INCOTERMS 2010 - Specifics of international marketing mix - Media Brief - International marketing planning - Social factors in international marketing - International marketing research - Portfolio of analysis used in international marketingv - Concept, segmentation and positioning in the international environment - Product life cycle on international markets - Forms of entry of companies to international markets - Competitive and marketing strategies in an international environment - Institutions in international business
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), E-learning
- Preparation for examination
- 60 hours per semester
- Home preparation for classes
- 34 hours per semester
- Preparation for course credit
- 6 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Prerequisities are not set. |
Prerequisities are not set. |
Skills |
---|
Prerequisities are not set. |
Prerequisities are not set. |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
vysvětlí media brief |
vysvětlí media brief |
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
will describe the specifics of the international marketing environment |
will describe the specifics of the international marketing environment |
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020 |
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020 |
the media brief explains |
the media brief explains |
defines social factors for international marketing |
defines social factors for international marketing |
differentiate the life cycle of products in an international environment |
differentiate the life cycle of products in an international environment |
Skills |
---|
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
will determine the forms of entry of companies into international markets |
will determine the forms of entry of companies into international markets |
will clarify competitive strategies in an international environment |
will clarify competitive strategies in an international environment |
differentiate marketing strategies in an international environment |
differentiate marketing strategies in an international environment |
applies the map of perception in the international environment |
applies the map of perception in the international environment |
uses portfolio analysis in international marketing |
uses portfolio analysis in international marketing |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
E-learning |
E-learning |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
assessment methods |
---|
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Written examination |
Written examination |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
-
KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. nternational marketing: theory, practices and new trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
-
Machková, H., Machek, M. Mezinárodní marketing. Praha : Grada Publishing, 2021.
-
MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
-
Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|