Course: Marketing 2

« Back
Course title Marketing 2
Course code MUMM/2MAR2
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory, Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Course content
Marketing analyzes and their importance for marketing management Marketing information system and knowledge management Importance of marketing research for managers´decision making The humane side of marketing research: organizational and ethical issues The process of marketing research and problem definition Exploratory research and qualitative analysis Primary and secondary data Fieldwork, design and sampling processes Quantitative research and questionnaire design. Consumer behavior and measurement of consumer attitudes Editing, coding, data analysis, marketing analysis. Marketing research on international markets CRM and database marketing

Learning activities and teaching methods
Lecturing, Teamwork, Students working in pairs, E-learning
  • Participation in classes - 15 hours per semester
  • Home preparation for classes - 54 hours per semester
  • Term paper - 31 hours per semester
  • Preparation for course credit - 20 hours per semester
  • Preparation for examination - 30 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Knowledge at the level of courses of Marketing I, Applied Statistics I, Microeconomics I, Management I
Knowledge at the level of courses of Marketing I, Applied Statistics I, Microeconomics I, Management I
learning outcomes
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu.
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu.
využívat efektivně marketingový informační systém
využívat efektivně marketingový informační systém
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
to explain and use marketing terminology
to explain and use marketing terminology
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
Skills
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
efektivně využívat marketingový informační systém
efektivně využívat marketingový informační systém
to propose methods and techniques of marketing research
to propose methods and techniques of marketing research
to compile a consumer survey questionnaire
to compile a consumer survey questionnaire
to assess when to use qualitative and quantitative research
to assess when to use qualitative and quantitative research
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
teaching methods
Knowledge
E-learning
Lecturing
Lecturing
Teamwork
Students working in pairs
E-learning
Students working in pairs
Teamwork
assessment methods
Composite examination (Written part + oral part)
Composite examination (Written part + oral part)
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Recommended literature
  • BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page Lim, 2013. ISBN 978-0-7494-6779-1.
  • HEBÁK, P. Statistické myšlení a nástroje analýzy dat. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-118-4.
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II.. Zlín: UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-764-4.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester