Course: Applied Marketing Research

« Back
Course title Applied Marketing Research
Course code MUMM/2AMAR
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech, Czech, Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Course content
Identification of marketing problems supporting decision making Methods of obtaining the data needed to solve marketing problems and adhere to ethics in their collection Classification of marketing research Research to identify the problem: market potential, market share, image, market characteristics, sales analysis, forecasting and market research Research to solve a problem The process of marketing research Research of consumer behavior and segmentation Product and brand research Promotion and marketing communication research Price research Distribution research Online marketing research Cross-cultural marketing research

Learning activities and teaching methods
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Exercises on PC, Individual work of students
  • Preparation for examination - 28 hours per semester
  • Home preparation for classes - 37 hours per semester
  • Participation in classes - 15 hours per semester
  • Preparation for course credit - 10 hours per semester
  • Term paper - 30 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics
learning outcomes
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity
to know how to apply marketing research theory
to know how to apply marketing research theory
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior
to describe conducting research to identify and solve a market problem
to describe conducting research to identify and solve a market problem
Skills
navrhnout projekt marketingového výzkumu
navrhnout projekt marketingového výzkumu
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu
to develop design of a marketing research project
to develop design of a marketing research project
to design research to identify the problem and to solve the problem
to design research to identify the problem and to solve the problem
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis
to prepare the final report of the marketing project
to prepare the final report of the marketing project
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Exercises on PC
Exercises on PC
Individual work of students
Individual work of students
Lecturing
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Lecturing
assessment methods
Written examination
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Oral examination
Written examination
Oral examination
Recommended literature
  • FORET, Miroslav. Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky.. Brno, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha, 2016. ISBN 978-80-2620982-9.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017.
  • TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha, 2015. ISBN 978-80-7400-585-5.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester