|
Lecturer(s)
|
-
Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
-
Tuček David, prof. Ing. Ph.D.
-
Ondra Pavel, Ing.
|
|
Course content
|
- Business, economic principle, key factors. - Management - Process management - introduction, reasons for study, benefits for business practice. - Control systems - functional and process concepts. - Process-oriented company management system. - Analysis of business processes. - Measuring the performance of business processes. - I. wave of BPM and its focus on continuous process improvement and II. wave of BPM to achieve a radical increase in organizational performance. - III. wave of BPM leading to the creation of a process-oriented organization and IV. BPM wave pointing to process-based competitiveness and SW support of process management. - Relationship between Business Process Management and Business Process Reengineering and certification according to ISO 900X. - Components of process management and the way of their application in the company.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Exercises on PC, Individual work of students, E-learning
- Participation in classes
- 16 hours per semester
- Home preparation for classes
- 5 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Basic management |
| Basic management |
| learning outcomes |
|---|
| definovat základní terminologie celé problematiky |
| definovat základní terminologie celé problematiky |
| definovat jednotlivé organizační struktury |
| definovat jednotlivé organizační struktury |
| popsat postup budování procesně orientované organizace |
| popsat postup budování procesně orientované organizace |
| definovat samotný princip procesního řízení |
| definovat samotný princip procesního řízení |
| vysvětlit podstatu třídění podnikových procesů |
| vysvětlit podstatu třídění podnikových procesů |
| vyjádřit postup zavádění procesního řízení stejně jako prvků procesního modelu firmy |
| vyjádřit postup zavádění procesního řízení stejně jako prvků procesního modelu firmy |
| schematicky načrtnout a vysvětlit procesní mapu |
| schematicky načrtnout a vysvětlit procesní mapu |
| zakreslit a diskutovat diagram procesního prostředí |
| zakreslit a diskutovat diagram procesního prostředí |
| využít metody identifikace podnikových procesů |
| využít metody identifikace podnikových procesů |
| diskutovat rámec "7S" kritických faktorů úspěšnosti firmy |
| diskutovat rámec "7S" kritických faktorů úspěšnosti firmy |
| zařadit dle základních kritérií členění SW nástroje na podporu procesního řízení a modelování |
| zařadit dle základních kritérií členění SW nástroje na podporu procesního řízení a modelování |
| vysvětlit podstatu Business Process Excellence tzn. konkurenceschopnosti založená hlavně na výjimečném zvládnutí procesů |
| vysvětlit podstatu Business Process Excellence tzn. konkurenceschopnosti založená hlavně na výjimečném zvládnutí procesů |
| Skills |
|---|
| vytvořit komplexní procesní model organizace |
| vytvořit komplexní procesní model organizace |
| popsat průběh procesu pomocí metody SIPOC |
| popsat průběh procesu pomocí metody SIPOC |
| nastavit měřitelné ukazatele výkonnosti procesu |
| nastavit měřitelné ukazatele výkonnosti procesu |
| ovládat základní funkcionality SW (ARIS) |
| ovládat základní funkcionality SW (ARIS) |
| využít SW pro podporu procesního řízení (ARIS) na modelování podnikových procesů |
| využít SW pro podporu procesního řízení (ARIS) na modelování podnikových procesů |
| ukázat využití procesního modelování na praktickém příkladu firmy od úrovně skupin procesů do úrovně subprocesů |
| ukázat využití procesního modelování na praktickém příkladu firmy od úrovně skupin procesů do úrovně subprocesů |
| interpretovat základní principy neustálého zlepšování procesů |
| interpretovat základní principy neustálého zlepšování procesů |
| aplikovat principy druhé vlny BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace |
| aplikovat principy druhé vlny BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace |
| praktikovat základy třetí vlny BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace |
| praktikovat základy třetí vlny BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Individual work of students |
| E-learning |
| E-learning |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Exercises on PC |
| Exercises on PC |
| Individual work of students |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Oral examination |
| Analysis of works made by the student (Technical products) |
| Analysis of works made by the student (Technical products) |
| Didactic test |
| Didactic test |
| Analysis of seminar paper |
| Oral examination |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
| Analysis of seminar paper |
|
Recommended literature
|
-
Hammer, Michael. Reengineering - radikální proměna firmy : manifest revoluce v podnikání. 3. vyd. Praha : Management Press, 2000. ISBN 8072610287.
-
Chang, F. J. Business process Management Systems: Strategy and Implementation. CRC Press, E-book, 2016. ISBN 978-1420031362.
-
Miller, L. M. Getting to Lean - Transformational Change Management. Miller Management Press, 2013. ISBN 9780578121819.
-
ŘEPA, V. Procesně řízená organizace. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-248-4128-4.
-
SHARP, A., Mc. DERMONTT, P. Workflow modeling. London: Artech House, 2001. ISBN 1-58053-021-4.
-
Sinur, J., Odell, J., Fingar, P. Business process management: The Next Wawe. Megan-Kiffer Press, 2013. ISBN 978-0929652-22-1.
-
TUČEK, D., HRABAL, M., TRČKA, L. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Technická Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-674-7.
-
Tuček, David. Řízení a hodnocení výkonnosti podnikových procesů v praxi. Vyd. 1. 2007. ISBN 978-80-228-1796-7.
|