Lecturer(s)
|
-
Göttlichová Marcela, PaedDr.
|
Course content
|
- Direct application of acquired theoretical knowledge in practice.
|
Learning activities and teaching methods
|
Teamwork
- Home preparation for classes
- 112 hours per semester
- Participation in classes
- 13 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Prerequisites are not set |
Prerequisites are not set |
Skills |
---|
Prerequisites are not set |
Prerequisites are not set |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student is able to apply the theoretical knowledge and skills in the area of marketing communications and project management in specific enviroment. The student has knowledge about organizations in the non-profit sector and is able to process and realize projects of non-profit organizations in the current social context of partner evnironment. The studnet is able to theoretically solve all stages of the marketing process and apply them in practice. |
The student is able to apply the theoretical knowledge and skills in the area of marketing communications and project management in specific enviroment. The student has knowledge about organizations in the non-profit sector and is able to process and realize projects of non-profit organizations in the current social context of partner evnironment. The studnet is able to theoretically solve all stages of the marketing process and apply them in practice. |
Komunikační schopnosti |
Komunikační schopnosti |
Schopnost posoudit riziko |
Schopnost posoudit riziko |
Orientace na cíl |
Orientace na cíl |
Schopnost kolektivně řešit problém |
Schopnost kolektivně řešit problém |
Schopnost týmové práce |
Schopnost týmové práce |
Upon completion of the course, the student demonstrates knowledge in: |
Upon completion of the course, the student demonstrates knowledge in: |
1. Addressing social projects of a non-profit nature |
1. Addressing social projects of a non-profit nature |
2. Systematic theoretical solution of all phases of the marketing process |
2. Systematic theoretical solution of all phases of the marketing process |
3. Posouzení rizik a komunikace |
3. Posouzení rizik a komunikace |
4. Collective problem solving |
4. Collective problem solving |
5. Teamwork |
5. Teamwork |
Skills |
---|
Všestrannost a flexibilita |
Všestrannost a flexibilita |
Kreativita |
Kreativita |
Schopnost poučit se z chyb |
Schopnost poučit se z chyb |
Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi |
Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi |
Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce |
Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce |
Upon completion of the course, the student demonstrates the skills: |
Upon completion of the course, the student demonstrates the skills: |
1. Versatility and flexibility |
1. Versatility and flexibility |
2. Perception and creativity |
2. Perception and creativity |
3. Ability to learn from mistakes |
3. Ability to learn from mistakes |
4. Application of previous theoretical knowledge in practice |
4. Application of previous theoretical knowledge in practice |
5. Connection with the social environment and the issue based on the necessary perception |
5. Connection with the social environment and the issue based on the necessary perception |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Teamwork |
Teamwork |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Skills |
---|
Self-reflection |
Self-reflection |
Experience (self-experience) |
Experience (self-experience) |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Systematic observation of the student |
Systematic observation of the student |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
-
Bruce, Andy, Langdon, Ken. Řízení projektu. Nakladatel: SLOVART, 2003. ISBN 80-7209-385-1.
-
Čepelka, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
-
Doležal, Jan a kol. 5 kroků k úspěšnému projektu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4631-9.
-
Duben, R. Neziskové organizace I. a II., skripta. Jindřichův Hradec : Jihočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7040-195-8.
-
Hannagan, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
-
Chvalovský, Václav. Řízení projektů aneb překážkový běh na dlouhou trať. 2021. ISBN 978-80-7357-085-9.
-
Kolajová, Lenka. Týmová spolupráce: Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1764-6.
-
Němec, Petr. Public relations : praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. ISBN 8085943204.
-
Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha : Management press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
-
Newton, Richard. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2544-4.
-
Putnová, Anna. Etické řízení ve firmě : nástroje a metody : etický a sociální audit. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3.
-
Rektořík, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací. Brno : MU, 1998. ISBN 80-210-1810-0.
-
Rektořík, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví technické infrastruktury. Praha: Ekopress, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86929-79-8.
-
Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
-
Robson, Mike. Skupinové řešení problémů. Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-32-7.
-
Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
-
Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Úspěšná nezisková organizace. Praktická příručka pro neziskové organizace.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2017. ISBN 978802710249-5.
-
Taylor, James. Začínáme řídit projekty. Nakladatel: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1759-0.
-
Tracy, Brian. Snězte tu žábu!: 21 rad, jak v co nejkratším čase udělat co nejvíce. Olomouc: ANAG, 2017. ISBN 978-80-7554-099-7.
|