Lecturer(s)
|
-
Karásek Jan Jindřich, BcA.
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
Course content
|
1. The concept of modern art 2. Impressionism, Neo-impressionism 3. Post-impressionism, Art Nouveau 4. Fauvism, Expressionism 5. Cubism, Futurism 6. Russian artistic avant-garde 7. Dadaism 8. Metaphysical painting 9. Surrealism 10. Bauhaus
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
unspecified |
unspecified |
Základní znalost dějin umění: Studenti by měli mít základní povědomí o vývoji umění v historii alespoň do 19. století. Tímto základem by měli být obeznámeni s významnými uměleckými směry, umělci a jejich díly. Kulturní a historické povědomí: Studenti by měli mít základní znalost kulturních a historických událostí, které ovlivnily společnost a umělecký vývoj v období od roku 1850 do roku 1950. Tímto by měli být schopni porozumět kontextu a vlivům na umělecké díla. Schopnost kritického myšlení: Studenti by měli mít schopnost analyzovat a interpretovat umělecká díla, a to nejen z hlediska jejich formy, ale také z hlediska jejich významu a kontextu. Kritické myšlení je důležité pro diskusi a hodnocení uměleckých projevů. Komunikační dovednosti: Studenti by měli být schopni vyjadřovat své myšlenky a názory o uměleckých dílech a diskutovat s ostatními studenty a učitelem. Dobré komunikační dovednosti jsou klíčové pro aktivní účast na diskuzích a prezentaci vlastního postoje. Otevřenost a zájem o umění a společnost: Studenti by měli mít otevřený přístup k umění a zájem o jeho vztahy se společností. Měli by být motivováni prozkoumat a porozumět spojitostem mezi uměleckými projevy, politikou, společenskými událostmi a kulturním kontextem. |
Základní znalost dějin umění: Studenti by měli mít základní povědomí o vývoji umění v historii alespoň do 19. století. Tímto základem by měli být obeznámeni s významnými uměleckými směry, umělci a jejich díly. Kulturní a historické povědomí: Studenti by měli mít základní znalost kulturních a historických událostí, které ovlivnily společnost a umělecký vývoj v období od roku 1850 do roku 1950. Tímto by měli být schopni porozumět kontextu a vlivům na umělecké díla. Schopnost kritického myšlení: Studenti by měli mít schopnost analyzovat a interpretovat umělecká díla, a to nejen z hlediska jejich formy, ale také z hlediska jejich významu a kontextu. Kritické myšlení je důležité pro diskusi a hodnocení uměleckých projevů. Komunikační dovednosti: Studenti by měli být schopni vyjadřovat své myšlenky a názory o uměleckých dílech a diskutovat s ostatními studenty a učitelem. Dobré komunikační dovednosti jsou klíčové pro aktivní účast na diskuzích a prezentaci vlastního postoje. Otevřenost a zájem o umění a společnost: Studenti by měli mít otevřený přístup k umění a zájem o jeho vztahy se společností. Měli by být motivováni prozkoumat a porozumět spojitostem mezi uměleckými projevy, politikou, společenskými událostmi a kulturním kontextem. |
learning outcomes |
---|
1. to Describe the key artistic trends and solitaires of fine art 1850-1950 2. to Explain and characterize different artistic subcultures and their influence on society 3. to Understand the interrelationship between subcultures and mainstream art 4. to Understand and explain the political, social and cultural situation of the given country/region in the period 1850-1950 5. to Explain the relationship between art and political, social and cultural events in the period 1850 - 1950 |
1. to Describe the key artistic trends and solitaires of fine art 1850-1950 2. to Explain and characterize different artistic subcultures and their influence on society 3. to Understand the interrelationship between subcultures and mainstream art 4. to Understand and explain the political, social and cultural situation of the given country/region in the period 1850-1950 5. to Explain the relationship between art and political, social and cultural events in the period 1850 - 1950 |
Skills |
---|
Ability to interpret and analyze works of art from the period 1850-1950. Ability to discuss artistic trends, subcultures and their influence on society. The ability to express and defend one's own opinions and attitudes towards works of art. The ability to connect political, social and cultural events with artistic expressions. Ability to apply professional thinking and analytical skills to works of art and their context. |
Ability to interpret and analyze works of art from the period 1850-1950. Ability to discuss artistic trends, subcultures and their influence on society. The ability to express and defend one's own opinions and attitudes towards works of art. The ability to connect political, social and cultural events with artistic expressions. Ability to apply professional thinking and analytical skills to works of art and their context. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Lecturing |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Lecturing |
assessment methods |
---|
Written examination |
Written examination |
Recommended literature
|
-
Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. 4., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 8020700870.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
|