Course: Basics of Visual Communication 2

« Back
Course title Basics of Visual Communication 2
Course code KAGD/ZVK2
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Course content
- Promotional tools - Working principles with elements of graphic design: typeface, setting, colour, text and illustration, work with photographs - Creating logotypes, company prints, bulletins, leaflets, posters, packagings etc.

Learning activities and teaching methods
Lecturing
  • Participation in classes - 14 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Studium on FMC
Studium on FMC
-definovat základní pojmy z oblasti tvorby grafických propagačních prostředků -vyjmenovat základní typy propagačních prostředků -schopnost definovat zadání (brief) pro tvorbu propagačních prostředků -vysvětlit v čem jsou propagační prostředky stále potřebné -rozpoznat kvalitní a nekvalitní propagační prostředky
-definovat základní pojmy z oblasti tvorby grafických propagačních prostředků -vyjmenovat základní typy propagačních prostředků -schopnost definovat zadání (brief) pro tvorbu propagačních prostředků -vysvětlit v čem jsou propagační prostředky stále potřebné -rozpoznat kvalitní a nekvalitní propagační prostředky
-define basic concepts in the field of creating graphic promotional media -list the basic types of promotional media -be able to define a brief for the creation of promotional media -explain how promotional materials are still needed -recognise high quality and low quality promotional materials
-define basic concepts in the field of creating graphic promotional media -list the basic types of promotional media -be able to define a brief for the creation of promotional media -explain how promotional materials are still needed -recognise high quality and low quality promotional materials
Skills
-využívat základní propagační prostředky v praxi -identifikovat potřebu použití těchto prostředků v praxi -stanovit a definovat cíle jejich účinnosti na zákazníky a zhodnotit výsledek -definovat dlouhodobé používaní takových prostředků (firemní tiskoviny, zpravodaj) -používat nejnovější typy propagačních prostředků (např. dynamické prezentace)
-využívat základní propagační prostředky v praxi -identifikovat potřebu použití těchto prostředků v praxi -stanovit a definovat cíle jejich účinnosti na zákazníky a zhodnotit výsledek -definovat dlouhodobé používaní takových prostředků (firemní tiskoviny, zpravodaj) -používat nejnovější typy propagačních prostředků (např. dynamické prezentace)
-use basic promotional tools in practice -identify the need to use these resources in practice -establish and define the objectives of their effectiveness on customers and evaluate the result -define the long-term use of such means (company printed materials, newsletter) -use the latest types of promotional tools (e.g. dynamic presentations)
-use basic promotional tools in practice -identify the need to use these resources in practice -establish and define the objectives of their effectiveness on customers and evaluate the result -define the long-term use of such means (company printed materials, newsletter) -use the latest types of promotional tools (e.g. dynamic presentations)
learning outcomes
Knowledge
The student has an increased ability to profesionally evaluate and assign projects from the area of promotional tools and other print materials.
The student has an increased ability to profesionally evaluate and assign projects from the area of promotional tools and other print materials.
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné době
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné době
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - the ability to professionally assess promotional and print materials - the ability to explain the function of promotional media in the present day
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - the ability to professionally assess promotional and print materials - the ability to explain the function of promotional media in the present day
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designéry
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designéry
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designér
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designér
- describe the basic promotional print media - define basic concepts in the field of printing technology - explain the need to use promotional material and other printed materials - to define the basic data for the creation of promotional media - use the 'brief' to define exactly what a graphic designer's
- describe the basic promotional print media - define basic concepts in the field of printing technology - explain the need to use promotional material and other printed materials - to define the basic data for the creation of promotional media - use the 'brief' to define exactly what a graphic designer's
Skills
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné dob
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné dob
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - ability to professionally assess promotional and print materials - ability to use promotional materials in practice
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - ability to professionally assess promotional and print materials - ability to use promotional materials in practice
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
assessment methods
Written examination
Written examination
Recommended literature
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • Dusong, Jean-Duc. Typografie od olova k počítačům. 1. vyd. Praha : Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 8071802964.
  • Parker, Roger C. Profesionální design v reklamě. Brno : Softpress, 2000. ISBN 8090282407.
  • Pincas, Stéphane. Dějiny reklamy. V Praze : Slovart : Taschen, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester