Lecturer(s)
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
Course content
|
- Promotional tools - Working principles with elements of graphic design: typeface, setting, colour, text and illustration, work with photographs - Creating logotypes, company prints, bulletins, leaflets, posters, packagings etc.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing
- Participation in classes
- 14 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Studium on FMC |
Studium on FMC |
-definovat základní pojmy z oblasti tvorby grafických propagačních prostředků -vyjmenovat základní typy propagačních prostředků -schopnost definovat zadání (brief) pro tvorbu propagačních prostředků -vysvětlit v čem jsou propagační prostředky stále potřebné -rozpoznat kvalitní a nekvalitní propagační prostředky |
-definovat základní pojmy z oblasti tvorby grafických propagačních prostředků -vyjmenovat základní typy propagačních prostředků -schopnost definovat zadání (brief) pro tvorbu propagačních prostředků -vysvětlit v čem jsou propagační prostředky stále potřebné -rozpoznat kvalitní a nekvalitní propagační prostředky |
-define basic concepts in the field of creating graphic promotional media -list the basic types of promotional media -be able to define a brief for the creation of promotional media -explain how promotional materials are still needed -recognise high quality and low quality promotional materials |
-define basic concepts in the field of creating graphic promotional media -list the basic types of promotional media -be able to define a brief for the creation of promotional media -explain how promotional materials are still needed -recognise high quality and low quality promotional materials |
Skills |
---|
-využívat základní propagační prostředky v praxi -identifikovat potřebu použití těchto prostředků v praxi -stanovit a definovat cíle jejich účinnosti na zákazníky a zhodnotit výsledek -definovat dlouhodobé používaní takových prostředků (firemní tiskoviny, zpravodaj) -používat nejnovější typy propagačních prostředků (např. dynamické prezentace) |
-využívat základní propagační prostředky v praxi -identifikovat potřebu použití těchto prostředků v praxi -stanovit a definovat cíle jejich účinnosti na zákazníky a zhodnotit výsledek -definovat dlouhodobé používaní takových prostředků (firemní tiskoviny, zpravodaj) -používat nejnovější typy propagačních prostředků (např. dynamické prezentace) |
-use basic promotional tools in practice -identify the need to use these resources in practice -establish and define the objectives of their effectiveness on customers and evaluate the result -define the long-term use of such means (company printed materials, newsletter) -use the latest types of promotional tools (e.g. dynamic presentations) |
-use basic promotional tools in practice -identify the need to use these resources in practice -establish and define the objectives of their effectiveness on customers and evaluate the result -define the long-term use of such means (company printed materials, newsletter) -use the latest types of promotional tools (e.g. dynamic presentations) |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student has an increased ability to profesionally evaluate and assign projects from the area of promotional tools and other print materials. |
The student has an increased ability to profesionally evaluate and assign projects from the area of promotional tools and other print materials. |
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné době |
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné době |
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - the ability to professionally assess promotional and print materials - the ability to explain the function of promotional media in the present day |
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - the ability to professionally assess promotional and print materials - the ability to explain the function of promotional media in the present day |
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designéry |
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designéry |
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designér |
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designér |
- describe the basic promotional print media - define basic concepts in the field of printing technology - explain the need to use promotional material and other printed materials - to define the basic data for the creation of promotional media - use the 'brief' to define exactly what a graphic designer's |
- describe the basic promotional print media - define basic concepts in the field of printing technology - explain the need to use promotional material and other printed materials - to define the basic data for the creation of promotional media - use the 'brief' to define exactly what a graphic designer's |
Skills |
---|
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné dob |
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné dob |
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - ability to professionally assess promotional and print materials - ability to use promotional materials in practice |
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - ability to professionally assess promotional and print materials - ability to use promotional materials in practice |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecturing |
Lecturing |
assessment methods |
---|
Written examination |
Written examination |
Recommended literature
|
-
Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
Dusong, Jean-Duc. Typografie od olova k počítačům. 1. vyd. Praha : Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 8071802964.
-
Parker, Roger C. Profesionální design v reklamě. Brno : Softpress, 2000. ISBN 8090282407.
-
Pincas, Stéphane. Dějiny reklamy. V Praze : Slovart : Taschen, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6.
-
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
|