Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- from navigation to emotion - technology in graphic design - poster not only as an information platform - Bauhaus and modernism in graphic design - graphic design in the music and film industry - working with print and electronic magazines
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
General cultural overview. |
General cultural overview. |
learning outcomes |
---|
- vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu |
- vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu |
- the student will list the means of information graphics - the student defines the role of information graphics in everyday life - the student explains his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design - the student describes the importance of the poster as an information platform and as a collector's artefact - the student will list print and internet resources containing interesting graphic design implementations |
- the student will list the means of information graphics - the student defines the role of information graphics in everyday life - the student explains his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design - the student describes the importance of the poster as an information platform and as a collector's artefact - the student will list print and internet resources containing interesting graphic design implementations |
Skills |
---|
- vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
- vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
- the student will do the research necessary to start creative design work - the student applies theoretical knowledge of graphic design in concrete practical realizations - the student analyses the possibilities of using different technologies with regard to their suitability for a given task - the student is able to write a defence of his/her ideas and practical solution to a given task - the student chooses assignments with an awareness of the responsibilities of a graphic designer |
- the student will do the research necessary to start creative design work - the student applies theoretical knowledge of graphic design in concrete practical realizations - the student analyses the possibilities of using different technologies with regard to their suitability for a given task - the student is able to write a defence of his/her ideas and practical solution to a given task - the student chooses assignments with an awareness of the responsibilities of a graphic designer |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Skills |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Analysis of a work of art |
Analysis of a work of art |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Text analysis |
Text analysis |
Recommended literature
|
-
Noga, Pavel. Dějiny grafického designu II.. Ostrava, 2013.
-
Noga, Pavel. Dějiny grafického designu I.. Ostrava, 2012.
-
Noga Pavel. Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-133-6.
-
Noga Pavel. Od designu k designu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9273-0.
|