Course: Supervising Bc Theses

« Back
Course title Supervising Bc Theses
Course code CV/DVB
Organizational form of instruction no contact
Level of course Doctoral
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Course content
Ph.D. student runs Bc students´ theses corresponding with their topics and specializations.

Learning activities and teaching methods
Individual work of students
  • Preparation for course credit - 150 hours per semester
prerequisite
Knowledge
The student has knowledge of methodology of qualitative and quantitative research. They know the rules of theses elaboration.
The student has knowledge of methodology of qualitative and quantitative research. They know the rules of theses elaboration.
learning outcomes
Zná obsah studijního a zkušebního řádu UTB Zná postupy vedení absolventských prací bakalářského stupně Orientuje citačních normách ISO a APA Má přehled o základních metodách pedagogického výzkumu Orientuje se v tématech vhodných pro absolventské práce bakalářského stupně
Zná obsah studijního a zkušebního řádu UTB Zná postupy vedení absolventských prací bakalářského stupně Orientuje citačních normách ISO a APA Má přehled o základních metodách pedagogického výzkumu Orientuje se v tématech vhodných pro absolventské práce bakalářského stupně
Is familiar with the content of the study and examination regulations at UTB (University of Tomáš Baťa). Knows the procedures for supervising bachelor's degree theses. Is familiar with citation standards such as ISO and APA. Has an overview of basic methods in educational research. Is aware of topics suitable for bachelor's degree theses.
Is familiar with the content of the study and examination regulations at UTB (University of Tomáš Baťa). Knows the procedures for supervising bachelor's degree theses. Is familiar with citation standards such as ISO and APA. Has an overview of basic methods in educational research. Is aware of topics suitable for bachelor's degree theses.
Skills
aktivně komunikuje s diplomanty dává konstruktivní zpětnou vazbu podporuje diplomanty používá moderní prostředky komunikace na dálku pro vedení prací hodnotí silné stránky kvalifikační práce a upozorňuje na její deficity
aktivně komunikuje s diplomanty dává konstruktivní zpětnou vazbu podporuje diplomanty používá moderní prostředky komunikace na dálku pro vedení prací hodnotí silné stránky kvalifikační práce a upozorňuje na její deficity
Actively communicates with their supervisees. Provides constructive feedback. Supports their supervisees. Uses modern remote communication tools for supervising theses. Evaluates the strengths of the qualification work and point out its deficiencies
Actively communicates with their supervisees. Provides constructive feedback. Supports their supervisees. Uses modern remote communication tools for supervising theses. Evaluates the strengths of the qualification work and point out its deficiencies
teaching methods
Knowledge
Individual work of students
Individual work of students
assessment methods
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...)
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...)
Recommended literature
  • Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester