Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- articles and prepositions with city and country names - Plural nouns - Adjectives (one form for feminine and masculine) - Adjective - word order - Cardinal numbers - Ordinal numbers - introduction - Irregular verbs - A person - Test
|
Learning activities and teaching methods
|
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Preparation for course credit
- 40 hours per semester
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
- Participation in classes
- 20 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
slovní zásoby týkající se studenta a jeho studia pravidel francouzské větné skladby základních jazykových vazeb v jednoduché konverzaci slovní zásoby probíraných témat základních obratů v písemném projevu |
slovní zásoby týkající se studenta a jeho studia pravidel francouzské větné skladby základních jazykových vazeb v jednoduché konverzaci slovní zásoby probíraných témat základních obratů v písemném projevu |
Skills |
---|
porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije napsat stručný jednoduchý text |
porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije napsat stručný jednoduchý text |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student is able to write texts, uses his/her knowledge in common life situations, can use the learn grammar structures. |
The student is able to write texts, uses his/her knowledge in common life situations, can use the learn grammar structures. |
teaching methods |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's language performance |
Analysis of the student's language performance |
Conversation |
Conversation |
Recommended literature
|
-
D. Abry, M.-L.Chalaron. La grammaire des premiers temps, FLEM.
-
J. Bárta. Průvodce francouzskou gramatikou.
-
J. Girardet, J. Pecheur. Campus I.
-
M. Pravdová. Francouzština pro začátečníky, LEDA.
|