Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Definit and indefinit article - Nouns - genders + ingular and plural - Nouns - singular and plural - Nouns - declension - Adjectives - singular and plural - Cardinal numbers - Personal adjectives - Verbs - I. Class + Selected irregular verbs - Negative + Question - Basics of French pronunciation - Test
|
Learning activities and teaching methods
|
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Preparation for course credit
- 30 hours per semester
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 32 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
reprodukovat slovní zásobu týkající se studenta a studia vysvětlit pravidla francouzské větné skladby citovat vazby v jednoduché konverzaci zařadit v konverzaci nabytou slovní zásobu probraných témat |
reprodukovat slovní zásobu týkající se studenta a studia vysvětlit pravidla francouzské větné skladby citovat vazby v jednoduché konverzaci zařadit v konverzaci nabytou slovní zásobu probraných témat |
Skills |
---|
rozlišit během poslechu známá slova a základní fráze kombinovat jednoduché otázky vytvořit popis místa, kde žiji sestavit jednoduchý text na zadané téma |
rozlišit během poslechu známá slova a základní fráze kombinovat jednoduché otázky vytvořit popis místa, kde žiji sestavit jednoduchý text na zadané téma |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student can use I. class irregular verbs and some irregulars. Makes grammatically correct simple sentences, implements French declension, uses articles with nouns, forms plural, understands the systém of cardinal numbers in French. |
The student can use I. class irregular verbs and some irregulars. Makes grammatically correct simple sentences, implements French declension, uses articles with nouns, forms plural, understands the systém of cardinal numbers in French. |
teaching methods |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's language performance |
Analysis of the student's language performance |
Conversation |
Conversation |
Recommended literature
|
-
D. Abry, M.-L. Chalaron. La grammaire des premiers temps. FLEM.
-
J. Bárta. Průvodce francouzskou gramatikou.
-
J. Girardet, J. Pécheur. Campus I. CLE International.
-
M. Pravdová. Francouzština pro začátečníky. LEDA.
|