Course: Medical English

« Back
Course title Medical English
Course code CJV/O4KOA
Organizational form of instruction Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction English
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Divošová Romana, Mgr.
Course content
- Death and dying - Hygiene - Mental health nursing - Monitoring the patient - Communication with patients;

Learning activities and teaching methods
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Individual work of students
  • Participation in classes - 16 hours per semester
  • Preparation for course credit - 25 hours per semester
  • Home preparation for classes - 19 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - B1 of the Common European Framework of Reference for Languages.
Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - B1 of the Common European Framework of Reference for Languages.
use the rules of English sentence structure
use the rules of English sentence structure
use correct grammatical tenses
use correct grammatical tenses
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed
apply basic principles when creating and delivering presentations
apply basic principles when creating and delivering presentations
distinguish between pre-present and simple past
distinguish between pre-present and simple past
používat pravidla anglické větné stavby
používat pravidla anglické větné stavby
používat správné gramatické časy
používat správné gramatické časy
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost
Skills
understand written and oral speech at the given language level
understand written and oral speech at the given language level
express an idea orally and in writing using the correct language structure
express an idea orally and in writing using the correct language structure
modify language expression according to the degree of formality of the language
modify language expression according to the degree of formality of the language
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase
master the basic principles of creating presentations
master the basic principles of creating presentations
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací
vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury
vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury
learning outcomes
Knowledge
vyplnit dokumenty týkající se úmrtí
vyplnit dokumenty týkající se úmrtí
prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými
prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými
vyjmenovat a popsat psychické poruchy
vyjmenovat a popsat psychické poruchy
použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí
použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí
vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování
vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování
fill out the documents related to the death
fill out the documents related to the death
demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors
demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors
list and describe mental disorders
list and describe mental disorders
use vocabulary related to vital signs
use vocabulary related to vital signs
describe hygiene regulations and the principles of their compliance
describe hygiene regulations and the principles of their compliance
Skills
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací
understand written and oral speech at the given language level
understand written and oral speech at the given language level
express an idea orally and in writing using the correct language structure
express an idea orally and in writing using the correct language structure
modify language expression according to the degree of formality of the language
modify language expression according to the degree of formality of the language
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase
master the basic principles of creating presentations
master the basic principles of creating presentations
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Individual work of students
Individual work of students
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
assessment methods
Written examination
Written examination
Recommended literature
  • First aid manual : the authorised manual of St. John Ambulance, St. Andrew?s Ambulance Association, and the British Red Cross. 8-th ed., revised. London : Dorling Kindersley, 2006. ISBN 1-4053-1573-3.
  • GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Oxford University Press, 2007.
  • GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
  • LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007.
  • TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Grada Publishing + Avicenum, 1999.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester