|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Health, sports - The environment, the weather - Science, technology - The media, celebrity - Shopping, fashion - Relative clauses - defining and non-defining - Conditionals - Adjectives and adverbs - Passive - Articles - Phrasal verbs - Letter, essay - Article, report
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| learning outcomes |
|---|
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B2 dle CEFR. |
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B2 dle CEFR. |
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B2 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B2 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B2 dle CEFR. |
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B2 dle CEFR. |
| Analyzuje principy formátu zkoušky FCE. |
| Analyzuje principy formátu zkoušky FCE. |
| Skills |
|---|
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B2 dle CEFR. |
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B2 dle CEFR. |
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B2 dle CEFR. |
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B2 dle CEFR. |
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni B2 dle CEFR. |
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni B2 dle CEFR. |
| Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni B2 dle CEFR. |
| Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni B2 dle CEFR. |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Written examination |
| Written examination |
|
Recommended literature
|
-
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar In Use. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 978-1-10-769738-6.
-
MAY, Peter. Compact First: Student´s book with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-42844-7.
-
MAY, Peter. Compact First: Workbook with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-42856-0.
-
TAYFOOR, Susanne. Common Mistakes at First Certificate?and How to Avoid Them. Cambridge: CUP, 2004. ISBN 978-0-521-52062-1.
|