|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- The arts, entertainment - Nature, the environment - Education, work - Science, technology - Psychology, personality - Verbs + -ing or infinitive - Inversion - Relative clauses - Modals - Wishes, regrets - Phrasal verbs - Essay - Letter, report
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| This course assumes knowledge of English at level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| learning outcomes |
|---|
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni C1 dle CEFR. |
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni C1 dle CEFR. |
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni C1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni C1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni C1 dle CEFR. |
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni C1 dle CEFR. |
| Analyzuje principy formátu zkoušky CAE. |
| Analyzuje principy formátu zkoušky CAE. |
| Skills |
|---|
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni C1 dle CEFR. |
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni C1 dle CEFR. |
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni C1 dle CEFR. |
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni C1 dle CEFR. |
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni C1 dle CEFR. |
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni C1 dle CEFR. |
| Umí nezávisle vyhledávat zdroje pro rozvoj jazykových kompetencí. |
| Umí nezávisle vyhledávat zdroje pro rozvoj jazykových kompetencí. |
| Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni C1 dle CEFR. |
| Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni C1 dle CEFR. |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Written examination |
| Written examination |
|
Recommended literature
|
-
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar In Use. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 978-1-10-769738-6.
-
MAY, Peter. Compact Advanced: Student´s book with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-41802-8.
-
MAY, Peter. Compact Advanced: Workbook with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-41790-8.
-
POWELL, Debra. Common Mistakes at CAE?and How to Avoid Them. Cambridge : CUP, 2005. ISBN 978-0-521-60377-5.
-
SIDE, Richard a Guy WELLMAN. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Pearson Education Limited, 2009. ISBN 978-0-582-51821-6.
|