Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- The arts, entertainment - Nature, the environment - Education, work - Science, technology - Psychology, personality - Verbs + -ing or infinitive - Inversion - Relative clauses - Modals - Wishes, regrets - Phrasal verbs - Essay - Letter, report
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Participation in classes
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 25 hours per semester
- Preparation for course credit
- 15 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
This course assumes knowledge of English at level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
This course assumes knowledge of English at level B2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
learning outcomes |
---|
Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni C1 dle CEFR. |
Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni C1 dle CEFR. |
Rozlišuje gramatické časy na úrovni C1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
Rozlišuje gramatické časy na úrovni C1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni C1 dle CEFR. |
Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni C1 dle CEFR. |
Analyzuje principy formátu zkoušky CAE. |
Analyzuje principy formátu zkoušky CAE. |
Skills |
---|
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni C1 dle CEFR. |
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni C1 dle CEFR. |
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni C1 dle CEFR. |
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni C1 dle CEFR. |
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni C1 dle CEFR. |
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni C1 dle CEFR. |
Umí nezávisle vyhledávat zdroje pro rozvoj jazykových kompetencí. |
Umí nezávisle vyhledávat zdroje pro rozvoj jazykových kompetencí. |
Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni C1 dle CEFR. |
Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni C1 dle CEFR. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Practice exercises |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
assessment methods |
---|
Written examination |
Written examination |
Recommended literature
|
-
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar In Use. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 978-1-10-769738-6.
-
MAY, Peter. Compact Advanced: Student´s book with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-41802-8.
-
MAY, Peter. Compact Advanced: Workbook with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-41790-8.
-
POWELL, Debra. Common Mistakes at CAE?and How to Avoid Them. Cambridge : CUP, 2005. ISBN 978-0-521-60377-5.
-
SIDE, Richard a Guy WELLMAN. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Pearson Education Limited, 2009. ISBN 978-0-582-51821-6.
|