|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Preparing your presentation - Structure of presentations - Spoken and written form of language - Selecting and organising information - Vocabulary typical for effective presentations - Guidelines for visuals, platform skills - Verbal, nonverbal communication - Body language - Communication skills development - Coping with nervousness - Team evaluation of spoken presentations - Constructive feedback - Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Analysis of a presentation
- Participation in classes
- 26 hours per semester
- Home preparation for classes
- 44 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| This course assumes knowledge of English at level B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| learning outcomes |
|---|
| orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace |
| orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace |
| návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace |
| návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace |
| definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných |
| definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných |
| stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy |
| stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy |
| použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu |
| použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu |
| orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content |
| orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content |
| design when creating a professional presentation |
| design when creating a professional presentation |
| define errors in presentation |
| define errors in presentation |
| determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form |
| determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form |
| utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation |
| utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation |
| Skills |
|---|
| zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci |
| zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci |
| použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace |
| použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace |
| připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek |
| připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek |
| řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika |
| řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika |
| pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch |
| pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch |
| actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation |
| actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation |
| use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation |
| use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation |
| prepare and respond to asking closing questions |
| prepare and respond to asking closing questions |
| dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops |
| dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops |
| work with stress and use it to your advantage |
| work with stress and use it to your advantage |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Analysis of a presentation |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Analysis of a presentation |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
Emmerson,P. Business Grammar Builder. Macmillan Publishers Limited, 2002. ISBN 0 333 75492 1.
-
Gregory,H. Public Speaking for College and Career. 2009. ISBN 978-0-07-338516-7.
-
Hughes, John and Mallett, Andrew. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476836-8.
-
Templeton,M. Public Speaking and Presentations Demystified. 2010. ISBN 13:978-0-07-16012.
-
Williams, E. Presentations in English. Macmillan Publishers Limited, 2008. ISBN 978-0-230-02876-0.
|