Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Family - Documents, Personal details - Present simple - Describing places - Weather - Adjectives - Past simple - Likes and Dislikes - Modal verbs - Predictions - Hotel, house - Present perfect - Test
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Practice exercises
- Participation in classes
- 26 hours per semester
- Home preparation for classes
- 34 hours per semester
- Preparation for course credit
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
This course assumes knowledge of English at level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
This course assumes knowledge of English at level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
learning outcomes |
---|
Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni A2 dle CEFR. |
Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni A2 dle CEFR. |
Rozlišuje gramatické časy na úrovni A2 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
Rozlišuje gramatické časy na úrovni A2 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni A2 dle CEFR. |
Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni A2 dle CEFR. |
Demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. |
Demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. |
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. |
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. |
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni A2 dle CEFR. |
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni A2 dle CEFR. |
Skills |
---|
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni A2 dle CEFR. |
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni A2 dle CEFR. |
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni A2 dle CEFR. |
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni A2 dle CEFR. |
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni A2 dle CEFR. |
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni A2 dle CEFR. |
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni A2 dle CEFR. |
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni A2 dle CEFR. |
Kriticky uvažuje o tematických celcích. |
Kriticky uvažuje o tematických celcích. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
assessment methods |
---|
Written examination |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's language performance |
Analysis of the student's language performance |
Written examination |
Recommended literature
|
-
HANCOCK, Mark, a Annie MCDONALD. English Result Student's Book. Oxford: OUP, 2008. ISBN 978-0-19-430479-5.
-
MCKENNA, Joe. English Result Workbook with MultiROM. Oxford: OUP, 2008. ISBN 978-0-19-430495-5.
-
MURPHY, Raymond. English Grammar in Use 5th ed.. Cambridge: CUP, 2019. ISBN 978-1-108-58662-7.
-
MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2007. ISBN 978-0-521-67543-7.
-
THOMSON, Audrey. Jean. A practical English grammar. 4th ed. Oxford: OUP, 1997. ISBN 0-19-431348-4.
|