Course: Business English

« Back
Course title Business English
Course code CJV/1BUEN
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction English
Status of course Compulsory, Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Drápala Igor, Mgr.
Course content
- Strategies to build rapport with a colleague or a client - Techniques to build rapport with a colleague or a client - Identification of potential cultural differences - Networking - Small talk - Phone usage and its usefulness - Dealing with problems and complaints by phone - Email correspondence - Formal email - Neutral email - Informal email - Format of Business English Certificate Vantage examination - Prezentace - Test

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
  • Participation in classes - 26 hours per semester
  • Preparation for course credit - 20 hours per semester
  • Home preparation for classes - 44 hours per semester
prerequisite
Knowledge
This course assumes knowledge of Business English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.
This course assumes knowledge of Business English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.
learning outcomes
vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem
vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem
používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě rozumí článkům s obchodní terminologií používá základní a pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům
Orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných stanovit vhodné rozložení částí prezentace a adekvátní formy použití jednotlivých frází pro koherentní přednes
Orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných stanovit vhodné rozložení částí prezentace a adekvátní formy použití jednotlivých frází pro koherentní přednes
používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě rozumí článkům s obchodní terminologií používá základní a pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům
knows the importance of casual social conversation in a business environment
knows the importance of casual social conversation in a business environment
understands business terminology in oral, reading, writing and listening form
understands business terminology in oral, reading, writing and listening form
can prepare and make a business call
can prepare and make a business call
define new trends in student´s field
define new trends in student´s field
knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client
knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client
Skills
creates contacts and relationships in and out of the workplace prepares and deliveres a professional presentation can orient themselves in cultural differences in the business world uses more difficult grammatical structures in practice can anticipate potential misunderstandings stemming from a different culture
creates contacts and relationships in and out of the workplace prepares and deliveres a professional presentation can orient themselves in cultural differences in the business world uses more difficult grammatical structures in practice can anticipate potential misunderstandings stemming from a different culture
teaching methods
Knowledge
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Practice exercises
Practice exercises
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Written examination
Written examination
Recommended literature
  • Aspinall, Tricia. TEST YOUR BUSINESS VOCABULARY IN USE, CUP, 2003.
  • Cambridge University Press. CAMBRIDGE ENGLISH BUSINESS VANTAGE 5, Business English Certificate, Cambridge University Press, 2012. ISBN 978 0 19 476836 8.
  • Emmerson, Paul. BUSINESS GRAMMAR BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2010.
  • Emmerson, Paul. BUSINESS VOCABULARY BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2009.
  • Emmerson, Paul. Email English 2nd Edition. Macmillan, 2013.
  • Emmerson, Paul. Networking in English. Macmillan, 2010.
  • Mascull, Bill. BUSINESS VOCABULARY IN USE Intermediate, CUP, 2010.
  • Murphy, Raymond. ENGLISH GRAMMAR IN USE, CUP, 2012.
  • Powell, Mark. IN COMPANY Intermediate, Macmillan, 2009.
  • Powell, Mark. IN COMPANY 3.0 Upper-intermediate, Macmillan, 2014.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester