Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Strategies to build rapport with a colleague or a client - Techniques to build rapport with a colleague or a client - Identification of potential cultural differences - Networking - Small talk - Phone usage and its usefulness - Dealing with problems and complaints by phone - Email correspondence - Formal email - Neutral email - Informal email - Format of Business English Certificate Vantage examination - Prezentace - Test
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Participation in classes
- 26 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 44 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
This course assumes knowledge of Business English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
This course assumes knowledge of Business English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
learning outcomes |
---|
vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem |
vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem |
používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě rozumí článkům s obchodní terminologií používá základní a pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům |
Orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných stanovit vhodné rozložení částí prezentace a adekvátní formy použití jednotlivých frází pro koherentní přednes |
Orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných stanovit vhodné rozložení částí prezentace a adekvátní formy použití jednotlivých frází pro koherentní přednes |
používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě rozumí článkům s obchodní terminologií používá základní a pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům |
knows the importance of casual social conversation in a business environment |
knows the importance of casual social conversation in a business environment |
understands business terminology in oral, reading, writing and listening form |
understands business terminology in oral, reading, writing and listening form |
can prepare and make a business call |
can prepare and make a business call |
define new trends in student´s field |
define new trends in student´s field |
knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client |
knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client |
Skills |
---|
creates contacts and relationships in and out of the workplace prepares and deliveres a professional presentation can orient themselves in cultural differences in the business world uses more difficult grammatical structures in practice can anticipate potential misunderstandings stemming from a different culture |
creates contacts and relationships in and out of the workplace prepares and deliveres a professional presentation can orient themselves in cultural differences in the business world uses more difficult grammatical structures in practice can anticipate potential misunderstandings stemming from a different culture |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Written examination |
Written examination |
Recommended literature
|
-
Aspinall, Tricia. TEST YOUR BUSINESS VOCABULARY IN USE, CUP, 2003.
-
Cambridge University Press. CAMBRIDGE ENGLISH BUSINESS VANTAGE 5, Business English Certificate, Cambridge University Press, 2012. ISBN 978 0 19 476836 8.
-
Emmerson, Paul. BUSINESS GRAMMAR BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2010.
-
Emmerson, Paul. BUSINESS VOCABULARY BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2009.
-
Emmerson, Paul. Email English 2nd Edition. Macmillan, 2013.
-
Emmerson, Paul. Networking in English. Macmillan, 2010.
-
Mascull, Bill. BUSINESS VOCABULARY IN USE Intermediate, CUP, 2010.
-
Murphy, Raymond. ENGLISH GRAMMAR IN USE, CUP, 2012.
-
Powell, Mark. IN COMPANY Intermediate, Macmillan, 2009.
-
Powell, Mark. IN COMPANY 3.0 Upper-intermediate, Macmillan, 2014.
|