|
Lecturer(s)
|
-
Navrátil Michal, Mgr.
-
Marková Hana, Mgr.
-
Rybářová Petra, Mgr.
-
Galačová Veronika, Mgr.
-
Macková Andrea, PaedDr.
-
Šťastná Zuzana, Mgr.
|
|
Course content
|
- CV - Cover letter - Eating out - Table manners in the world - Passive - Test - Telecommunications - Teleconference - Indirect speech - Negotiating - Language of diplomacy - Assertiveness - Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Practice exercises, Teamwork
- Participation in classes
- 39 hours per semester
- Preparation for course credit
- 25 hours per semester
- Preparation for examination
- 25 hours per semester
- Home preparation for classes
- 31 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| learning outcomes |
|---|
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B1 dle CEFR. |
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B1 dle CEFR. |
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B1 dle CEFR a správně je využívá v projevu. |
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR. |
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR. |
| Analyzuje a demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. |
| Analyzuje a demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. |
| Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. |
| Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. |
| Skills |
|---|
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B1 dle CEFR. |
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B1 dle CEFR. |
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR. |
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR. |
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka. |
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka. |
| Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR. |
| Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR. |
| Kriticky uvažuje o tematických celcích. |
| Kriticky uvažuje o tematických celcích. |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Teamwork |
| Teamwork |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| assessment methods |
|---|
| Grade (Using a grade system) |
| Oral examination |
| Oral examination |
| Analysis of the student's language performance |
| Grade (Using a grade system) |
| Analysis of the student's language performance |
|
Recommended literature
|
-
ASHLEY, Aasheim. Oxford Handbook Of Commercial Correspondence. Oxford: OUP, 2013. ISBN 0-19-427406-3.
-
BABÁKOVÁ, Jiřina. Anglická obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6.
-
EMMERSON, Paul. Business Grammar Builder Intermediate. 2007. ISBN 978-0-3337-5492-4.
-
HUGHES, John. Telephone English. Macmillan, 2006. ISBN 978-1-4050-8219-8.
-
MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge: CUP, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
POWELL, Mark. In Company Intermediate 3.0. 2012. ISBN 978-0-230-45520-7.
-
Raymond Murphy. English Grammar in Use 5th ed.. Cambridge: CUP, 2019. ISBN 978-1-108-58662-7.
|