Course: English Language

« Back
Course title English Language
Course code CJV/1ANG4
Organizational form of instruction Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction English
Status of course Compulsory, Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Tománková Irena, Mgr.
  • Navrátil Michal, Mgr.
  • Pagáč Michael, Mgr.
  • Marková Hana, Mgr.
  • Rybářová Petra, Mgr.
  • Semotamová Jana, PhDr.
  • Galačová Veronika, Mgr.
Course content
- CV - Cover letter - Eating out - Table manners in the world - Passive - Test - Telecommunications - Teleconference - Indirect speech - Negotiating - Language of diplomacy - Assertiveness - Test

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Practice exercises, Teamwork
  • Participation in classes - 39 hours per semester
  • Preparation for course credit - 25 hours per semester
  • Preparation for examination - 25 hours per semester
  • Home preparation for classes - 31 hours per semester
prerequisite
Knowledge
This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages.
This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages.
learning outcomes
Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B1 dle CEFR.
Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B1 dle CEFR.
Rozlišuje gramatické časy na úrovni B1 dle CEFR a správně je využívá v projevu.
Rozlišuje gramatické časy na úrovni B1 dle CEFR a správně je využívá v projevu.
Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR.
Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR.
Analyzuje a demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací.
Analyzuje a demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací.
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů.
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů.
Skills
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B1 dle CEFR.
Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B1 dle CEFR.
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR.
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR.
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka.
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka.
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR.
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR.
Kriticky uvažuje o tematických celcích.
Kriticky uvažuje o tematických celcích.
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Practice exercises
Practice exercises
Activating (Simulation, games, dramatization)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Teamwork
Teamwork
Activating (Simulation, games, dramatization)
assessment methods
Grade (Using a grade system)
Oral examination
Oral examination
Analysis of the student's language performance
Grade (Using a grade system)
Analysis of the student's language performance
Recommended literature
  • ASHLEY, Aasheim. Oxford Handbook Of Commercial Correspondence. Oxford: OUP, 2013. ISBN 0-19-427406-3.
  • BABÁKOVÁ, Jiřina. Anglická obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6.
  • EMMERSON, Paul. Business Grammar Builder Intermediate. 2007. ISBN 978-0-3337-5492-4.
  • HUGHES, John. Telephone English. Macmillan, 2006. ISBN 978-1-4050-8219-8.
  • MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge: CUP, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
  • POWELL, Mark. In Company Intermediate 3.0. 2012. ISBN 978-0-230-45520-7.
  • Raymond Murphy. English Grammar in Use 5th ed.. Cambridge: CUP, 2019. ISBN 978-1-108-58662-7.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester