Lecturer(s)
|
-
Marková Hana, Mgr.
-
Navrátil Michal, Mgr.
-
Pagáč Michael, Mgr.
-
Semotamová Jana, PhDr.
-
Aujeská Lenka, Mgr.
-
Vondřejcová Jana, PhDr.
-
Galačová Veronika, Mgr.
-
Tománková Irena, Mgr.
-
Macková Andrea, PaedDr.
-
Rybářová Petra, Mgr.
-
Rozehnal Martin, Mgr.
|
Course content
|
- Business travel - American English - Question forms - Handling calls - Future tense Will - Test - Making decisions - Conditionals - Past tense - Small talk - Business dinner - Present perfect - Test
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Practice exercises, Teamwork
- Participation in classes
- 39 hours per semester
- Preparation for examination
- 25 hours per semester
- Home preparation for classes
- 31 hours per semester
- Preparation for course credit
- 25 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
This course assumes knowledge of English at level A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
This course assumes knowledge of English at level A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
learning outcomes |
---|
Ovládá pravidla anglické větné skladby. |
Ovládá pravidla anglické větné skladby. |
Rozlišuje gramatické časy a správně je využívá v projevu. |
Rozlišuje gramatické časy a správně je využívá v projevu. |
Přeformuluje své myšlenky za použití slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR. |
Přeformuluje své myšlenky za použití slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR. |
Demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. |
Demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací. |
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. |
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů. |
Skills |
---|
Rozumí psanému i mluvenému projevu. |
Rozumí psanému i mluvenému projevu. |
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR. |
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR. |
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka. |
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka. |
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR. |
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR. |
Kriticky uvažuje o tematických celcích. |
Kriticky uvažuje o tematických celcích. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Teamwork |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Teamwork |
assessment methods |
---|
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Oral examination |
Oral examination |
Preparation of a presentation |
Analysis of the student's language performance |
Preparation of a presentation |
Analysis of the student's language performance |
Recommended literature
|
-
BABÁKOVÁ, Jiřina. Anglická obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6.
-
EMMERSON, Paul. Business Builder Intermediate. Macmillan, 2006. ISBN 978-0-3337-5492-4.
-
HUGHES, John. Telephone English. Macmillan, 2006. ISBN 978-1-4050-8219-8.
-
MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge: CUP, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
POWELL, Mark. In Company Intermediate 3.0. Macmillan, 2014. ISBN 978-0-230-45520-7.
-
Raymond Murphy. English Grammar in Use 5th ed.. Cambridge: CUP, 2019. ISBN 978-1-108-58662-7.
|