Course: English Language

« Back
Course title English Language
Course code CJV/1ANG2
Organizational form of instruction Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction English
Status of course Compulsory, Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Marková Hana, Mgr.
  • Navrátil Michal, Mgr.
  • Pagáč Michael, Mgr.
  • Semotamová Jana, PhDr.
  • Aujeská Lenka, Mgr.
  • Vondřejcová Jana, PhDr.
  • Galačová Veronika, Mgr.
  • Tománková Irena, Mgr.
  • Macková Andrea, PaedDr.
  • Rybářová Petra, Mgr.
  • Rozehnal Martin, Mgr.
Course content
- Business travel - American English - Question forms - Handling calls - Future tense Will - Test - Making decisions - Conditionals - Past tense - Small talk - Business dinner - Present perfect - Test

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Activating (Simulation, games, dramatization), Practice exercises, Teamwork
  • Participation in classes - 39 hours per semester
  • Preparation for examination - 25 hours per semester
  • Home preparation for classes - 31 hours per semester
  • Preparation for course credit - 25 hours per semester
prerequisite
Knowledge
This course assumes knowledge of English at level A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages.
This course assumes knowledge of English at level A2+ of the Common European Framework of Reference for Languages.
learning outcomes
Ovládá pravidla anglické větné skladby.
Ovládá pravidla anglické větné skladby.
Rozlišuje gramatické časy a správně je využívá v projevu.
Rozlišuje gramatické časy a správně je využívá v projevu.
Přeformuluje své myšlenky za použití slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR.
Přeformuluje své myšlenky za použití slovní zásoby na úrovni B1 dle CEFR.
Demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací.
Demonstruje principy tvorby a přednesu prezentací.
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů.
Charakterizuje základní rozdíly kulturních kontextů.
Skills
Rozumí psanému i mluvenému projevu.
Rozumí psanému i mluvenému projevu.
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR.
Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B1 dle CEFR.
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka.
Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka.
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR.
Analyzuje situaci a vybírá potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty) na úrovni B1 dle CEFR.
Kriticky uvažuje o tematických celcích.
Kriticky uvažuje o tematických celcích.
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Practice exercises
Practice exercises
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Teamwork
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Teamwork
assessment methods
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Oral examination
Oral examination
Preparation of a presentation
Analysis of the student's language performance
Preparation of a presentation
Analysis of the student's language performance
Recommended literature
  • BABÁKOVÁ, Jiřina. Anglická obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6.
  • EMMERSON, Paul. Business Builder Intermediate. Macmillan, 2006. ISBN 978-0-3337-5492-4.
  • HUGHES, John. Telephone English. Macmillan, 2006. ISBN 978-1-4050-8219-8.
  • MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge: CUP, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
  • POWELL, Mark. In Company Intermediate 3.0. Macmillan, 2014. ISBN 978-0-230-45520-7.
  • Raymond Murphy. English Grammar in Use 5th ed.. Cambridge: CUP, 2019. ISBN 978-1-108-58662-7.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester