|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Careers in Tourism - Destinations - Hotel Facilities - Tour Operators - Dealing with Guests - Travel Agencies - Hotel Reservations - Getting Around - Eating Out - Traditions - Special Interest Tours - Grammar - Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book)
- Home preparation for classes
- 24 hours per semester
- Participation in classes
- 26 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
- Preparation for examination
- 20 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| This course assumes knowledge of English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| learning outcomes |
|---|
| |
| |
| popsat základní členění pracovních pozic dle segmentů v hotelnictví a turismu |
| popsat základní členění pracovních pozic dle segmentů v hotelnictví a turismu |
| komplexně vysvětli jednotlivé pozice v hotelnictví a turismu, jejich agendu a dovednosti pro ně nezbytné |
| komplexně vysvětli jednotlivé pozice v hotelnictví a turismu, jejich agendu a dovednosti pro ně nezbytné |
| charakterizovat hlavní rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou |
| charakterizovat hlavní rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou |
| definovat poslední trendy v turismu |
| definovat poslední trendy v turismu |
| stanovit vhodnou strategii při zvládání komunikace s hosty v hotelu |
| stanovit vhodnou strategii při zvládání komunikace s hosty v hotelu |
| describe the basic breakdown of job positions according to segments in the hotel and tourism industry |
| describe the basic breakdown of job positions according to segments in the hotel and tourism industry |
| comprehensively explain the individual positions in the hotel and tourism industry, their agenda and the necessary skills |
| comprehensively explain the individual positions in the hotel and tourism industry, their agenda and the necessary skills |
| characterize the main differences between a retail travel agency and a wholesale travel agency |
| characterize the main differences between a retail travel agency and a wholesale travel agency |
| define the latest trends in tourism |
| define the latest trends in tourism |
| establish a suitable strategy for managing communication with guests in the hotel |
| establish a suitable strategy for managing communication with guests in the hotel |
| Skills |
|---|
| provést kompletaci zájezdového balíčku s dílčími částmi (ubytování, doprava, pojištění atd.) |
| provést kompletaci zájezdového balíčku s dílčími částmi (ubytování, doprava, pojištění atd.) |
| reagovat adekvátně na požadavky hostů na recepci |
| reagovat adekvátně na požadavky hostů na recepci |
| řešit problémové situace na recepci |
| řešit problémové situace na recepci |
| provést porovnání a stanovit výhodnost při hledání letenek v online prostředí |
| provést porovnání a stanovit výhodnost při hledání letenek v online prostředí |
| dokázat popsat turisticky zajímavé místa v České Republice a v zahraničí |
| dokázat popsat turisticky zajímavé místa v České Republice a v zahraničí |
| complete the tour package with sub-parts (accommodation, transport, insurance, etc.) |
| complete the tour package with sub-parts (accommodation, transport, insurance, etc.) |
| respond adequately to guests' requests at the reception |
| respond adequately to guests' requests at the reception |
| solve problem situations with guests at the reception |
| solve problem situations with guests at the reception |
| compare and determine the best value when searching for airline tickets online |
| compare and determine the best value when searching for airline tickets online |
| be able to describe places of tourist interest in the Czech Republic and abroad |
| be able to describe places of tourist interest in the Czech Republic and abroad |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| assessment methods |
|---|
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
| Oral examination |
| Oral examination |
|
Recommended literature
|
-
Peter Strutt. English for International Tourism - Student´s book. England, 2015. ISBN 978-1-4479-2383-1.
-
Strutt, P. English for International Tourism-Workbook. Longman, 2009. ISBN 978-0-582-47984-5.
|