Lecturer(s)
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
- nature, history, present, meaning and typology of marketing research; - process of preparation of marketing research - creation of project (plan); - pretest (preliminary research), implementation process, analysis and presentation of results; - methods and techniques of data collection, new trends in marketing research; - observation - its specifics, types, uses; - projective techniques - imagination, personification, collages, bubble tests, etc. - their use in marketing practice; - questioning in qualitative research - compilation of a scenario; - questioning in quantitative research - choice of technique, rules for questionnaire construction, types and formulations of questions, scaling - individual interview and focus group - their specifics, use
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
Skills |
---|
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
Vytvořit dotazník |
Vytvořit dotazník |
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
Recommended literature
|
-
Belk, Russell W., Eileen Fischer a Robert V. Kozinets. Qualitative consumer and marketing research. Los Angeles, 2013. ISBN 978-0-85702-766-5.
-
Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
-
BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
-
Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|