Course: Marketing Research

» List of faculties » FMK » KUMK
Course title Marketing Research
Course code KUMK/MP3MV
Organizational form of instruction Lecture + Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech, Czech, Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Juříková Martina, Ing. Ph.D.
Course content
- nature, history, present, meaning and typology of marketing research; - process of preparation of marketing research - creation of project (plan); - pretest (preliminary research), implementation process, analysis and presentation of results; - methods and techniques of data collection, new trends in marketing research; - observation - its specifics, types, uses; - projective techniques - imagination, personification, collages, bubble tests, etc. - their use in marketing practice; - questioning in qualitative research - compilation of a scenario; - questioning in quantitative research - choice of technique, rules for questionnaire construction, types and formulations of questions, scaling - individual interview and focus group - their specifics, use

Learning activities and teaching methods
unspecified
learning outcomes
Knowledge
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití
Skills
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace
Vytvořit dotazník
Vytvořit dotazník
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Formulovat scénář pro kvalitativní šetření
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu
Recommended literature
  • Belk, Russell W., Eileen Fischer a Robert V. Kozinets. Qualitative consumer and marketing research. Los Angeles, 2013. ISBN 978-0-85702-766-5.
  • Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
  • BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester