Course: Psychology

» List of faculties » FMK » KUMK
Course title Psychology
Course code KUMK/MP1ZP
Organizational form of instruction Lecture + Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech, Czech, Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
- subject of psychology; - history of psychology, approaches; - mental processes and states; - perception; - attention; - imagination; - memory; - learning; - thinking; - intelligence; - emotions; - motivation; - current topics.

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
  • Participation in classes - 10 hours per semester
  • Term paper - 50 hours per semester
  • Preparation for examination - 30 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Skills
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
learning outcomes
Knowledge
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat fungování motivace Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat fungování motivace Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking, memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe the functioning of motivation Define and describe theoretical approaches to individual psychological processes
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking, memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe the functioning of motivation Define and describe theoretical approaches to individual psychological processes
Skills
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě a analýze komunikačních poselství
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě a analýze komunikačních poselství
Apply knowledge of the workings of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages.
Apply knowledge of the workings of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages.
teaching methods
Knowledge
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Written examination
Written examination
Analysis of seminar paper
Analysis of seminar paper
Recommended literature
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
  • Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998.
  • Hull, Grahame. Moderní psychologie: hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 8071786411.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • Říčan, Pavel. Psychologie : příručka pro studenty. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071789232.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester