Course: Theory of Marketing Communications

» List of faculties » FMK » KUMK
Course title Theory of Marketing Communications
Course code KUMK/MK2TE
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech, Czech, Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
- characteristics of basic concepts in the field of marketing and marketing communication; - marketing communication: The essence, meaning, basic principles of marketing communication; - advertisement; - sales promotion; - personal sale; - public relations; - direct marketing; - new trends in marketing communication; - corporate identity and its role in the marketing communication system; - integrated marketing communication.

Learning activities and teaching methods
unspecified
prerequisite
Knowledge
Prerequisities are not set.
Prerequisities are not set.
learning outcomes
Teoretická východiska marketingové komunikace
Teoretická východiska marketingové komunikace
Základní pojmy a terminologie v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Základní pojmy a terminologie v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Tradiční nástroje marketingové komunikace
Tradiční nástroje marketingové komunikace
Nové a alternativní formy marketingové komunikace
Nové a alternativní formy marketingové komunikace
Skills
Reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
Reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
Orientovat se v základních pojmech a terminologii v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Orientovat se v základních pojmech a terminologii v oblasti marketingu a marketingové komunikace
Pochopit jednotlivé funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Pochopit jednotlivé funkce, principy a druhy marketingové komunikace
Definovat tradiční nástroje marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Definovat tradiční nástroje marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Definovat nové, alternativní formy marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
Definovat nové, alternativní formy marketingové komunikace a jejich možnosti využití v marketingové praxi
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Skills
Lecturing
Lecturing
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Knowledge
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Written examination
Written examination
Recommended literature
  • Banyár, Milan. GUERILLA, VIRAL. BUZZ, WORD OF MOUTH MARKETING - Implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do prostredia slovenskej a českej marketingovej praxe. Bratislava : Univerzita Komenského, 2018. ISBN 978-80-223-4590-3.
  • Banyár, Milan. Značka a logo - vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
  • Frey, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
  • Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • Paulovčáková, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015. ISBN 9788074521171.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha , Grada Publishing, 2019. ISBN 9788027107872.
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester