Course: Team Work 1

» List of faculties » FMK » KUMK
Course title Team Work 1
Course code KUMK/CP2TP
Organizational form of instruction Tutorial
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech, Czech, Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
Course content
- úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role, výběr jednotlivců do týmu; - hodnocení, motivace sebe a jednotlivých členů týmu; - komunikace v týmu- verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty, argumentace a vyjednávání; - komunikační typy, styly vedení lidí, rozhodovací metody; - klíčové kompetence členů týmu; - leadership, delegování, time management; - kritika, typy kritiky a zpětná vazba.

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 26 hours per semester
  • Home preparation for classes - 64 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Prerequisities are not set.
Prerequisities are not set.
learning outcomes
knowledge of the principles of teamwork and its phases
knowledge of the principles of teamwork and its phases
specifics of team roles
specifics of team roles
assessment principles and the motivation in team
assessment principles and the motivation in team
communication methods in team
communication methods in team
key competences of team members
key competences of team members
Skills
explain the basic principles of teamwork
explain the basic principles of teamwork
propose a division of tasks according to team roles
propose a division of tasks according to team roles
choose appropriate forms of communication within the team
choose appropriate forms of communication within the team
ability to resolve team conflicts
ability to resolve team conflicts
present the team's work
present the team's work
teaching methods
Knowledge
Practice exercises
Practice exercises
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Knowledge
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Recommended literature
  • Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
  • DAŇKOVÁ, Michaela. Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada, 2018., 2018. ISBN 978-80-271-0635-6.
  • Horváthová, Petra. Týmy a týmová spolupráce. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-390-4.
  • Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
  • Ludwig, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. V Brně : Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
  • Navarro, Joe. Tajemství řeči těla : gesta, která prozradí více než slova. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
  • Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
  • Whitmore, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester