|
Lecturer(s)
|
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
- úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role, výběr jednotlivců do týmu; - hodnocení, motivace sebe a jednotlivých členů týmu; - komunikace v týmu- verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty, argumentace a vyjednávání; - komunikační typy, styly vedení lidí, rozhodovací metody; - klíčové kompetence členů týmu; - leadership, delegování, time management; - kritika, typy kritiky a zpětná vazba.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 26 hours per semester
- Home preparation for classes
- 64 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Prerequisities are not set. |
| Prerequisities are not set. |
| learning outcomes |
|---|
| knowledge of the principles of teamwork and its phases |
| knowledge of the principles of teamwork and its phases |
| specifics of team roles |
| specifics of team roles |
| assessment principles and the motivation in team |
| assessment principles and the motivation in team |
| communication methods in team |
| communication methods in team |
| key competences of team members |
| key competences of team members |
| Skills |
|---|
| explain the basic principles of teamwork |
| explain the basic principles of teamwork |
| propose a division of tasks according to team roles |
| propose a division of tasks according to team roles |
| choose appropriate forms of communication within the team |
| choose appropriate forms of communication within the team |
| ability to resolve team conflicts |
| ability to resolve team conflicts |
| present the team's work |
| present the team's work |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Skills |
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
|
Recommended literature
|
-
Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
-
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
-
DAŇKOVÁ, Michaela. Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada, 2018., 2018. ISBN 978-80-271-0635-6.
-
Horváthová, Petra. Týmy a týmová spolupráce. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-390-4.
-
Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
-
Ludwig, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. V Brně : Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
-
Navarro, Joe. Tajemství řeči těla : gesta, která prozradí více než slova. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
-
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
-
Whitmore, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.
|