Lecturer(s)
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
- subject of psychology; - history of psychology, approaches; - mental processes and states; - perception; - attention; - imagination; - memory; - learning; - thinking; - intelligence; - emotions; - motivation; - current topics.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
- Term paper
- 50 hours per semester
- Preparation for examination
- 30 hours per semester
- Participation in classes
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Skills |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům |
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům |
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe theoretical approaches to individual mental processes |
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe theoretical approaches to individual mental processes |
Skills |
---|
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
Apply knowledge of the functioning of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages |
Apply knowledge of the functioning of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Skills |
---|
Analysis of a presentation |
Analysis of a presentation |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Individual work of students |
Individual work of students |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Written examination |
Written examination |
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Recommended literature
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
-
Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998.
-
Hull, Grahame. Moderní psychologie: hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 8071786411.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Říčan, Pavel. Psychologie : příručka pro studenty. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071789232.
|