Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Typography theory: x-hight, family of fonts, type measurements, classification groups of print fonts. Projects: font in the circle, business card and stamp, logotype.
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- vytvořit výzkum (rešerši) daného tématu a písemně jej zdokumentovat - analyzovat postup práce pro výtvarný výstup zadaného projektu - vytvořit dostatečný počet variant řešení projektu - realizovat daný projekt - prezentace a reflexe projektu |
- vytvořit výzkum (rešerši) daného tématu a písemně jej zdokumentovat - analyzovat postup práce pro výtvarný výstup zadaného projektu - vytvořit dostatečný počet variant řešení projektu - realizovat daný projekt - prezentace a reflexe projektu |
- seznámit se s oborovou terminologií (2. část) - aplikovat odbornou terminologii při prezentaci výtvarných výstupů - správně vyhodnotit vhodné a nevhodné použití písma v grafickém designu - správně přiřadit písmové fonty k účelu jejich použití - seznámit se s klasifikací tiskového písma |
- seznámit se s oborovou terminologií (2. část) - aplikovat odbornou terminologii při prezentaci výtvarných výstupů - správně vyhodnotit vhodné a nevhodné použití písma v grafickém designu - správně přiřadit písmové fonty k účelu jejich použití - seznámit se s klasifikací tiskového písma |
- the student defines typographic regularities according to terminology (2nd part) |
- the student defines typographic regularities according to terminology (2nd part) |
- the student correctly evaluates the appropriate and inappropriate use of fonts in graphic design |
- the student correctly evaluates the appropriate and inappropriate use of fonts in graphic design |
- the student can match fonts to the purpose of their use |
- the student can match fonts to the purpose of their use |
- the student defines fonts according to the classification of print fonts |
- the student defines fonts according to the classification of print fonts |
- the student professionally defines the results of art projects |
- the student professionally defines the results of art projects |
Skills |
---|
- vytvořit výzkum (rešerši) daného tématu a písemně jej zdokumentovat - analyzovat postup práce pro výtvarný výstup zadaného projektu - vytvořit dostatečný počet variant řešení projektu - realizovat daný projekt - prezentace a reflexe projektu |
- vytvořit výzkum (rešerši) daného tématu a písemně jej zdokumentovat - analyzovat postup práce pro výtvarný výstup zadaného projektu - vytvořit dostatečný počet variant řešení projektu - realizovat daný projekt - prezentace a reflexe projektu |
- the student can carry out and create research |
- the student can carry out and create research |
- the student can analyze the work process when solving a project |
- the student can analyze the work process when solving a project |
- the student can create a sufficient number of project solution variants |
- the student can create a sufficient number of project solution variants |
- the student can implement partial typographic projects |
- the student can implement partial typographic projects |
- the student applies professional terminology when presenting artistic outputs |
- the student applies professional terminology when presenting artistic outputs |
Recommended literature
|
-
Blažek, F. a kol. Praktická typografie. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-385-4.
-
Blažek Filip. Typokniha. Praha, 2020. ISBN 978-80-88308-12-6.
-
Vladimír Beran a kol. Aktualizovaný typografický manuál. Praha, 1999.
|