Course: Production and management in the field of culture

» List of faculties » FMK » KAME
Course title Production and management in the field of culture
Course code KAME/SZZ2P
Organizational form of instruction no contact
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 0
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
Course content
State issues will be published according to the FMC schedule on the FMC website.

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
prerequisite
Knowledge
It is expected that all subjects of study and elaboration of state questions published according to the FMC schedule will be successfully completed
It is expected that all subjects of study and elaboration of state questions published according to the FMC schedule will be successfully completed
learning outcomes
The student is familiar with all taught areas of Arts Management.
The student is familiar with all taught areas of Arts Management.
teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Recommended literature
  • Eco, U. Dějiny krásy. Praha : Argo, 2005. ISBN 80-7203-677-7.
  • Eco, Umberto. Meze interpretace. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0740-9.
  • Goodman, Nelson. Jazyky umění. Praha, 2007.
  • Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění : poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. 1998. ISBN 80-7204-084-7.
  • kol aut. Nenávratné stopy. Zlín: UTB, 2019. ISBN 978-80-907641-0-.
  • Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
  • KORECKÝ, David, ed. Médium kurátor: role kurátora v současném českém umění.. 2009. ISBN 978-80-8660-351-3.
  • Odborné časopisy. Marketing a komunikace, Strategie, Trend Marketing.
  • Smolíková, M. Management umění. VŠUP, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
  • Svoboda, V. a kol. Vystavujeme na veletrhu - jak expozici připravit a realizovat, aby splnila všechny požadované cíle. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-645-4.
  • Sýkorová Lenka. Konečně spolu, Česká nezávislá galerijní scéna 1990? 2011. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2011. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2011. ISBN 978-80-7414-419-6.
  • Sýkorová Lenka. Nezávislé kurátorství ve volném čase. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2017. ISBN 978-80-7561-028-7.
  • VESELÁ, Romana, ed. Místo sdílené uměním. Ústí nad Labem, 2014.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester